Uprava Zagrebačkog holdinga pronašla je zanimljiv model kako da smanji mjesečnu ratu leasinga za 214 autobusa koji su unajmljeni još 2008. i 2009. godine. Trenutačno za njihov najam mjesečno mora davati 15 milijuna kuna i tako do 2016. godine, a budući da novca nema, planira prodati 44 niskopodna tramvaja i tim novcem u gotovini otplatiti autobuse. Nakon toga bi te iste tramvaje unajmila!
Najbolje rješenje?
Cijena tramvaja odredit će se na dan otkupa, a procjenjuje se da vrijede 532 milijuna kuna (bez PDV-a), dok autobusi vrijede oko 340 milijuna. Uz autobuse bi bilo plaćeno i njihovo održavanje, a dio bi održavanja Holding obavljao sam. Na održavanje se izdvaja oko 60 milijuna kuna, a ostatkom dobivenog novca refinancirao bi se dospjeli dug po leasingu. Tako će, ako se plan ostvari, a mora ga potvrditi Gradska skupština, 214 autobusa biti u vlasništvu Holdinga, koji će zbog njih izgubiti pravno vlasništvo nad 44 tramvaja. Rata kredita tako bi se s oko 15 milijuna smanjila na 7,5 milijuna kuna. Iz tvrtke odluku pravdaju povoljnijim najmom od sadašnjeg koji je, istaknuli su, neizdrživ u ovim prilikama. Postojeći ugovor najma autobusa nije moguće mijenjati i smanjiti ratu, pa uprava to rješenje smatra najboljim. Podsjetimo da je Holding slično učinio i 2007. godine dok je još bio pod vodstvom gradonačelnika Milana Bandića. Tada je prodano 79 tramvaja za 967 milijuna kuna koji su potom uzeti na desetogodišnji najam (70 iz prve serije i 9 tek naručenih). Novcem od prodaje prve serije tramvaja kupljen je tada još 61 tramvaj (za 889 milijun kuna), pa ih je ukupno 140. Prema sadašnjem ugovoru, vrijednost autobusa iznosi 786 milijuna kuna, dok bi Holding do 2016. s održavanjem morao isplatiti čak 1,4 milijarde kuna.
Loši ugovori
Da je postojeći ugovor nepovoljan za Holding posvjedočila je i Državna revizija prije nekoliko mjeseci istaknuvši da će od 2,7 milijardi kuna koje će se potrošiti na otplatu tramvaja i autobusa, gotovo milijarda otići leasing kućama. Što će na taj prijedlog Zagrebačkog holdinga reći gradonačelnik bit će zanimljivo vidjeti jer je obećao da će ovih dana izaći s računicom kako je ta tvrtka stajala dok je on imao ingerenciju nad njom, i kako se njome upravlja danas.
>>Čiji su tramvaji? Holding raspisao natječaj za najam tramvaja