Od 1. svibnja

Novo znatno poskupljenje? Evo koliko će Zagrepčani plaćati parkiranje

Ilustracija
Marko Lukunic/PIXSELL
06.04.2018.
u 09:18

Parkiranje u prvoj zoni od 1. svibnja trebalo bi koštati deset umjesto šest kuna, u drugoj bi sat trebao poskupjeti s tri na pet kn, u trećoj s 1,5 na dvije kune i u novoj, petoj zoni cijena bi mogla iznositi jednu kunu po satu.

Parkiranje u prvoj zoni od 1. svibnja trebalo bi koštati deset umjesto šest kuna, u drugoj bi sat trebao poskupjeti s tri na pet kn, u trećoj s 1,5 na dvije kune i u novoj, petoj zoni cijena bi mogla iznositi jednu kunu po satu. Povećat će se i cijene parkiranja u javnim garažama. Prijedlog je to Zagrebačkog holdinga koji je u obliku dokumenta poslan Gradu Zagrebu.

Sagradite nove garaže

Na taj način bi godišnja dobit Holdinga, odnosno podružnice Zagrebparking, porasla za čak 38,7 milijuna kuna. Dodatnu zaradu ostvarili bi i produljenjem naplate parkiranja u prvoj zoni sve do ponoći. No da bi parkirne karte poskupjele, Grad Zagreb prvo mora prihvatiti ovaj prijedlog koji, kako je jučer rekao gradonačelnik Milan Bandić, do njega nije došao.

– Kada dođe, obratit ću se naciji. Koliko znam, za sada nema poskupljenja, a hoće li do toga doći, odlučuje gradonačelnik – rekao je Bandić.

Ako i nakon što čelnik grada donese odluku, ona će ići na glasanje u Gradsku skupštinu. Hoće li prijedlog proći, ovisit će, naravno, o većini. No da se pita oporbu, ovakva odluka ne bi prošla. Razlog je jednostavan – odluke o poskupljenju i smanjenju parkiranja ili bilo koje druge komunalne usluge u Zagrebu ovise o izbornim ciklusima, kao i o tome koliko su gradske tvrtke u minusu. Najavljeno poskupljenje neće, smatraju, smanjiti gužve u centru i riješiti problem manjka parkirališnih mjesta.

– Ovdje nije riječ o pitanju povećanja ili smanjenja cijena parkiranja, već o tome da u Zagrebu nemamo strategiju upravljanja prometom u mirovanju – kaže Svibor Jančić iz stranke Zagreb je NAŠ! te dodaje da bi se veliki prometni problemi mogli riješiti ulaganjem u javni prijevoz i biciklističku infrastrukturu. Da je ovakav sustav neodrživ, smatra i SDP-ov Matej Mišić. Potrebno je, kaže, napraviti cjelokupnu analizu stanja u prometu kako bi se konačno riješio problem gužvi. Protiv je toga da se parkiranje uvodi u čitav grad, što je predviđeno ovim Holdingovim prijedlogom, a o čemu se već i govorilo. No iako su prije iz Grada najavili da će peta zona obuhvaćati prostor od Rudeša do Jelkovca te da će stanari plaćati parkiranje po simboličnim cijenama od 75 lipa za sat i 10 kuna za mjesečnu kartu, u dostavljenom dokumentu nigdje jasno ne piše koji dio grada će obuhvatiti peta zona, iako stoji da će se sat naplaćivati jednu kunu, a dan deset kuna. Razlog tomu, smatra Darko Klasić iz HSLS-a, je što će se tako dati odriješene ruke Zagrebparkingu kako bi naplatili ona mjesta koja su već iscrtana i uređena. – Odnosno, neće graditi nova mjesta, već će iskoristiti postojeću infrastrukturu – kaže Klasić, dodajući da neće podržati prijedlog. No ako dođe do poskupljenja, zagrebački će HSLS predložiti da se sav novac iskoristi za izgradnju novih garaža u blizini centra, poput one podzemne u Klaićevoj, o kojoj se govori godinama.

5 zelenih oaza u Zagrebu za bijeg od svakodnevnice:

Ilustracija
1/33

Što s onima koji rade u centru

Ovo je prvo veliko poskupljenje u posljednjih osam godina. S 14 na 12 kuna snižena je cijena sata u I. zoni 2010. godine, da bi u 2011. pojeftinilo na 10, pa 2013. na 8, a 2014. na 6 kuna.

Prometni stručnjak Goran Husinec smatra da će se ovakvom nepopularnom mjerom ipak smanjiti gužve na parkiralištima te da će stanovnici manje koristiti automobil. No ona će najviše pogoditi ljude koji rade u centru.

Komentara 47

BI
binki
09:22 06.04.2018.

Bravo Bandiću pokak.... se po onima koji su glasali za tebe, oni ni ne zaslužuju bolje.

Avatar Debilni-hrvatina
Debilni-hrvatina
09:37 06.04.2018.

cijena isto kao i kod nas u Becu a gdje je placa u becu i placa u zagrebu...

Avatar Moxa
Moxa
09:37 06.04.2018.

Izgleda kronično nedostaje love. Sad će Banditos ; "To su mene građani molili da se smanje gužve na u njihovim ulicama."

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije