Točno u 8.58 Glavnim kolodvorom jučer je odjeknuo zvuk zviždaljke koji je označio početak vožnje prvog od četiri suvremeno opremljenih dizel-električnih motornih vlakova koji će svaki dan prometovati na relaciji Zagreb – Zabok – Varaždin. Njome godišnje putuje oko dva milijuna ljudi, a sad će od zagrebačkog do varaždinskog kolodvora stizati gotovo dvostruko brže.
Novi vlak za dvije i pol minute postiže maksimalnu brzinu od 120 kilometara na sat, ima 167 sjedećih i 175 stajaćih mjesta te prostor za bicikle. Četiri para dvokrilnih vrata i dvije rampe omogućavaju lakši ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima, a ugrađen je i suvremeni sustav grijanja i hlađenja, videonadzor te besplatan pristup internetu.
– Upravljanje je jednostavnije i preglednije. Kočnica je, primjerice, elektromehanička, što znači da se ne troše kočioni diskovi pa je lakše održiva. Tako se više možemo koncentrirati na prugu i stvari koje se događaju oko nas pa je time sigurnije za putnike – rekao je strojovođa Dejan Vugrinec. Dodao je kako je na dionici od Zagreba do Zaboka prije trebalo sat vremena, a po novom voznom redu predviđa se 35 minuta. Ugovorom iz 2014. HŽ Putnički prijevoz i Končar – Električna vozila dogovorili su da će u promet biti puštena 44 nova vlaka, a ovaj jučerašnji je 22.
– Planiramo u budućnosti na ovoj relaciji uvesti više vlakova koji će voziti svakih 30 minuta – kazao je predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza, Željko Ukić. Na jednom dijelu spomenute rute, odnosno od Zaprešića do Zaboka, u tijeku je renovacija pruge. Završetak tog projekta, pak, planira se da će biti do srpnja 2021., a kad se završi, kažu iz HŽ-a, brzi će vlakovi prolaziti tim dijelom u svega 14 minuta, a putnički u 28 minuta.
Taj vlak valjda ispred sebe materijalizira neke nevidljive tračnice te ih iza sebe odmah rastavlja, pa je tako brz. Ta pruga, a i sve ostale su sramota HŽ rukovodstva i države. mater mu, pa autobus je udobniji, brži i češći.