Pokušaj uštede

Razdjelnici na radijatorima spas za kućni proračun?

grijanje u gorici
13.07.2010.
u 13:46

Ne plaćajte račune svojih susjeda – poručuju iz tvrtke koja prodaje razdjelnike i ventile koji se ugrađuju na svaki radijator u stanu.

Glavobolju koju Goričanima zadaju visoke cijene grijanja neki su počeli liječiti ugradnjom razdjelnika i ventila za radijatore.

Prezentacija u zgradi

Riječ je o proizvodima koje su na radijatore goričkih stanova do sada ugrađivale tvrtke “Bruneta” i “Industrijska mjerenja”. Uz pomoć razdjelnika mjeri se potrošnja toplinske energije svakog radijatora, a ventilima se regulira potrošnja energije u skladu sa željenom temperaturom prostora.

“Plaćate li i vi račune svojih susjeda? Uz pomoć razdjelnika Brunata Futura uštedite do 30 posto na računima za grijanje. Ugradnjom razdjelnika plaćate samo ono što ste vi potrošili”, piše tvrtka “Brunata” na svojim reklamnim plakatima. Dino Čopo iz te tvrtke održao je sinoć prezentaciju razdjelnika u zgradi u Ulici Jurja Dobrile 8.

Nesavršen sustav

– HEP toplinarstvo izdaje nam dozvolu za ugradnju razdjelnika ako više od polovice stanara na istom energometru pristane na to. Stanarima ulaza ili zgrade koji ne žele ugraditi razdjelnike potrošnja se obračunava kao i prije, prema površini stana. Sustav nije savršen i poželjno bi bilo da barem 70% stanara ugradi razdjelnike. Potrošnju onih koji imaju razdjelnike mi dostavljamo HEP-u – kaže Čopo. Razdjelnik i ventil “Bruneta” prodaje po 499 kuna, a obično se postavlja 4-5 kompleta u stanu, ovisno o tomu koliko ima radijatora.

– Lani u rujnu od 34 stana u našoj zgradi razdjelnici su ugrađeni u 21 stanu, dakle, troškovi se ne raspoređuju točno, no uštede ipak ima, iznosi oko 30 posto – kaže Dubravko Gojak iz Ulice Emila Laszowskog 35 i dodaje kako oni koji su kupili samo razdjelnike, ali ne i termostatske ventile nisu mnogo uštedjeli na grijanju.

Pročelnik za komunalne djelatnosti Dubravko Katulić ističe da Grad podržava ugradnju razdjelnika, ali ističe da je riječ o individualnoj odluci svakog kućanstva. Nadu da će ubuduće i više uštedjeti na grijanju Goričanima daje i skora plinofikacija Toplane u Vidrićevoj, koja opskrbljuje dio grada, no cijenu grijanja na plin odredit će Vlada na prijedlog HEP-a, ističe Dubravko Katulić.

Ključne riječi

Komentara 1

AY
ayago
20:18 19.03.2015.

Evo da s vama podijelim naše iskustvo s firmom Brunata. Jako smo nezadovoljni s uslugom, njihovom organizacijom i načinom na koji se brunata odnosi prema korisnicima / svojim klijentima. Upozorenje svim koji će ugrađivati razdjelinike i termostatske ventile jer kadkad izaberete firmu koja će vam to voditi više to ne možete promijeniti, i oni će vam to voditi i naplaćivati uslugu godinama. Njihov osnovni posao je da brunata uređaji očitavaju i pošalju ukupno potrošene impulse na obračun svaki mjesec. Od 4 radijatora u stanu, 1 i to u najvećoj sobi gdje se i najviše impulsa potroši, brunata uređaj ne šalje podatke u sustav, nego samo očitava. I ako to brunata tek nakon 6 mjeseci riješi to znači da će vam se impulsi od 6 mjeseci ukupno zbrojiti u jednom mjesecu. A taj vam broj užasno puno povećava omjer u odnosu na ostale stanare pa ćete na kraju platiti više nego što se potrošlili u tih 6 mjeseci da je uređaj javljao kako spada podatke u sustav. Podatke je lako provjeriti kad se ulogira u sistem brunata.hr s korisničkim podacima. Nakon što to ne funkcionira mjesec i pol sam im javio, brunata na to nije nikako reagirala. Nakon dva tjedna opet zovem, korisnička podrška u brunati kaže da imaju to već zavedeno da sam javio od prije, i evo sad će opet napisati prijavu i da će nas netko kontaktirati. Nakon mjesec dana opet ništa. Pa opet zovem. I tako unedogled. Ja živim u hrvatskoj cijeli život i naučen sam na hrvatski način odnosa prema korisnicima, poslovanje i sve ostalo.... ali za način i stvari koje brunata izvodi su nevjerojatni. Ugradili smo razdjelnike i termostatske ventile na radijatore prije sezone grijanja. Ugadnju je izvršila Brunata, izabrali smo brunatu jer kad se gledaju cijene od svih ponuđača svi su tu negdje, trebali smo možda više obratiti pažnju na iskustva drugih korisnika. Prvo već kod ugradnje se pokazalo kako aljkavo i loše odrađuju svoj posao. Ne krenu od dogovorenog datuma, kasne u tim danima kad treba ugradit, pa započnu ugradnju .... pa se to sve oduži al to je najmanji problem jer je to tako sa svim majstorima. Nisu u par stanova zategnuli kako spada ventile koje su ugrađivali pa je 3 stana bilo poplavljeno kad se punio sistem zgrade s vodom. Meni je na jednom radijatoru ventil tako sitno pustao vodu da sam skužio tek nakon dva tjedna jer je sve postalo vlažno okolo. Po stubištima zgrade imamo radijatore, koji su isto dobili brunata ventile i trebali su ih blokirati na 1 što je oko 18 stupnjeva. Ja ne znam kako ta Brunata vodi svoje ljude i kakav to management ima brunata, al to izgleda kao lud, zbunjen i nenormalan. Pola radijatora je stvarno bila blokirana na 1., a ostalih pola: ovaj je blakiran na 5?!, drugi na 3, onaj se vrti na sve strane... ovaj dio stubišta pokušava postić tropsku klimu... Brunata pet mjeseci izigrava predstavnika stanara zgrade, koji ih pokušava da ponovim 5 (pet) mjeseci dovući da riješe i poprave ono što su trebali napravit kako spada u startu. Brunata je dobila dosta novaca od naše zgrade koja ima 6 ulaza, i sve joj je plačeno već odavno. Predstavnik stanara zgrade je već lud ne zna šta bi rekao, uglavnom rezultat svega je da ima još jedan ventil na radijatoru u stubištu koji se vrti na sve strane. Ima i drugih firmi koje ugrađuju razdjelnike i termostatske ventile na radijatore, razmislite dobro prije nego se odlučite koga ćete izabrati, nije sve u cijeni. Pazite da vam ne prodaju maglu ipak su to hrvati u firmi Brunata.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije