otkrila revizija

Končar popravljao ZET-ove tramvaje i za 70 milijuna kn, a račune nije izdavao

tramvaj Končar
Foto: Petar Glebov/PIXSELL
1/2
10.09.2014.
u 13:00

Iako imaju 600 mehaničara niskopodne tramvaje popravlja Končar, i za 70 milijuna kuna godišnje. Specifikaciju Končar ne izdaje, a ni ZET ne evidentira

Najmanje nekoliko desetaka milijuna kuna posljednjih godina iz ZET-ove blagajne je nepotrebno završilo u Končaru na ime servisiranja niskopodnih tramvaja, iako ZET ima čak 600 svojih mehaničara. Ugovore bez pokrića ZET je s Končarom potpisivao čim je izašlo dvogodišnje jamstvo za 214 tramvaja isporučenih od 2005. do 2010.

Djelomična ušteda

Djelomičnu uštedu i promjenu ugovora provela je nova uprava Zagrebačkog holdinga početkom 2014

.–Ugovor je istekao u ožujku i potpisan je novi za 10 milijuna kuna manje, a sljedeće godine cijena će biti još i niža jer Končar mora provesti davno potpisan ugovor kojim se obvezuje podučavati naše mehaničare kako bi za koju godinu mogli sami obavljati sav posao – kazali su iz Holdinga.

Na štetan ugovor upozorila je početkom ove godine interna revizija koja je ustanovila da Končar za djelomično održavanje 142 nova tramvaja dobiva basnoslovne iznose koje nikako ne opravdavaju. Tako je od ukupnog troška održavanja i popravka novih tramvaja koji je 2013. iznosio 95 milijuna kuna na Končar otišlo 69 milijuna, dok je godinu prije od 93 milijuna Končar servisirao radove vrijedne 71.5 milijuna kuna. Osim iznosa, revizija je utvrdila i mnogo spornih detalja u suradnji Končara i ZET-a.

Ne može se utvrditi

“Končar ZET-u ne dostavlja specifikacije izvršenih popravaka, što su prema ugovoru dužni, a ni sam ZET ne vodi evidenciju troškova održavanja i popravaka tramvaja po pojedinom vozilu te se ne mogu ni utvrditi stvarni troškovi svakog vozila” – stoji u izvještaju u kojem su i gotovo tragični podaci troškova održavanja novih tramvaja.

Tako je 671.000 kunu prosječno plaćen popravak novog tramvaja, a 315.000 kuna košta popravak starog tramvajaIz ZET-a su komentirali da su u novom ugovoru uvažene sve kritike revizije, da su smanjeni troškovi održavanja i da sve veći dio aktivnosti preuzimaju radnici ZET-a. Iz sindikata saznajemo da ima još detalja koji nisu riješeni.

–Naši ljudi obavljaju dio osnovnih poslova, no kad se novi tramvaj pokvari ZET ga o svom trošku vuče do garaže na Remizu ili Dubravu gdje Končar besplatno koristi naše prostore za servis – žale se radnici.Iz Končara su kazali da uredno ispunjavaju sve ugovorne obveze prema Zagrebačkom holdingu, te na sve detalje uputili na ZET.

Komentara 7

TR
Trnjanec
15:09 10.09.2014.

I zato karta košta 10 kn.

Avatar tajar
tajar
18:54 10.09.2014.

Sitne trgovce i obrtnike se drastično kažnjava za neizdavanje računa, a za Končar vrijede neka druga pravila.

MB
Masni_brkovi
14:35 10.09.2014.

Nova Uprava vadi prljavi veš bivše... Valjda nemaju nikakvih rezultata kojima bi se pohvalili pa sada ocrnjuju prethodnike

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije