Sljemenska žičara, jedna od najstarijih i najduljih u ovom dijelu Europe, sagrađena još 1963. godine, koja je već pet godina izvan funkcije, uskoro bi trebala ponovo voziti Zagrebačkom gorom.
Neisplativa obnova
Grad i Zagrebački holding već su pripremili idejno rješenje za obnovu i dogradnju žičare, a u tijeku je i priprema tehničke dokumentacije, rješavanje imovinskopravnih odnosa te ishođenje lokacijske dozvole. Realizacija cijelog projekta trajat će najdulje tri godine, a nova/stara žičara imat će i nova stajališta s dodatnim sadržajima.
– Predviđena je rekonstrukcija žičare tako da se maksimalno koristi postojeća trasa i sagradi nova donja postaja na Gračanskom Dolju te gornja postaja na sljemenu Medvednice. Postojeći objekt donje postaje prenamijenio bi se u skladu s potrebama parka prirode. Ovako bi se Medvednica rasteretila automobilskog prometa te bi se građanima ponudila još jedna usluga javnog prijevoza koju su imali i prije – objasnio je Dušan Viro, glasnogovornik Zagrebačkog holdinga.
Žičara je 2007. godine prestala voziti zbog kvara motora, a tehničkim pregledom utvrđeno je da bi popravak bio vrlo skup, što je, kažu u Holdingu, bilo neisplativo. Objekt smješten na Dolju, odnosno polazna postaja žičare imat će i javnu garažu ispod okretišta tramvaja sa 500 parkirališnih mjesta. Uz garažu na Dolju bit će smješteni i tehnički sadržaji žičare, spremište kabina te razni komercijalni sadržaji poput dućana, restorana, kafića i slično.
Jednoužetna žičara, specifična i po svojoj stalnoj izloženosti bočnom vjetru, bit će duga 4907 metara, oslanjat će se na 27 potpornih stupova, a gornja postaja ostala bi u rekonstruiranom postojećem objektu na Sljemenu na visini od tisuću metara iznad mora. U projektu je planirana i obnova Gračanske ceste.
– Rekonstruirat će se Gračanska cesta za komforniji transfer putnika, a pored polazne stanice žičare sagradit će se i autobusni terminal s pješačkim nathodnikom za desetak autobusa – objasnio je Viro.
Žičara će imati najviše 125 transportnih kabina za osam osoba, a u sat vremena moći će prevoziti i do 1500 putnika.
Studija utjecaja na okoliš
Većina projekta koji bi se u konačnici trebao realizirati u četiri faze, a kako kažu u Holdingu, ovisno o mogućnostima, financirala bi se iz europskih fondova za koje Grad i Holding namjeravaju aplicirati nakon ulaska Hrvatske u Europsku uniju.
Također, uz tehničku dokumentaciju izrađena je i studija utjecaja na okoliš bez koje se ne bi moglo pristupiti realizaciji cijelog projekta.
Fućkaš sve to, nek se napokon otvori vidikovac na tornju.