Dvostruko skuplje

Skupe karte otjerale 90 posto putnika

'04.03.2013., Zagreb - Novi radni tjedan zapoceo je guzvom na Zapadnom kolodvoru zbog nove regulacije zeljezickog prometa povodom radova na postavljanja nove signaizacije na Glavnom kolodvoru. Od zapa
'Borna Filic/PIXSELL'
02.10.2013.
u 15:30

Prijašnjih godina građani su osim potpore za ZET-ove karte dobivali i pomoć za željezničku kartu pa su vlakovi bili prepuni

Još 2010. godine između oko 50 tisuća Zagrepčana redovito se svakodnevno vozilo javnim prijevozom kombinirajući ZET-ove tramvaje i autobuse te vlakove HŽ-a. Te je godine zabilježeno 50 milijuna vožnji sa zajedničkom kartom, dok je u prvih osam mjeseci 2013. ostvareno tek 2,7 milijuna takvih putovanja.

Grad nije imao novca

Osnovni problem je ukidanje subvencija za cijene karte HŽ-a koje je pokrivao Grad Zagreb. Budući da su troškovi bili veliki, Grad je tijekom 2011. ukinuo subvencije na željeznički prijevoz prvo radnicima, pa školarcima i studentima. To je dovelo i do poskupljenja zajedničkih karata.

– Ova odluka preusmjerila je većinu putnika s kombiniranoga ZET-HŽ prijevoza na ZET ili na korištenje osobnih automobila, čime su gradske prometnice postale opterećenije, a negativni efekti po okoliš i kvalitetu života u gradovima izraženiji – kazala je glasnogovornica HŽ-a Mihaela Tomurad Sušac.

Vratiti subvencije

Napomenula je kako je 2010. cijena mjesečnog pokaza ZET-HŽ za radnike bila 319, a za učenike, studente i umirovljenike 91 kunu. Iz HŽ-a i ZET-a kazali su kako su u cilju zadržavanja integriranoga gradsko-prigradskog prijevoza ostavili zajedničke pokaze, ali po tržišnim cijenama.

– Sadašnja je cijena zajedničke ZET i HŽ karte skupa pa nije čudo što su putnici odustali od kombiniranja prijevoza – smatra prometni stručnjak Ivan Dadić. Istaknuo je da se javni prijevoz mora subvencionirati i od Grada i od države, no da se osim ZET-a mora naći model kako sniziti i cijene.

Bilo puno povoljnije

Nekada su radnici za 319 kuna mjesečno mogli i ZET-om i HŽ-om. Danas je samo cijena ZET-a 360 kuna. Cijena godišnje zajedničke karte je 6700 kuna, samo za ZET 3480 kuna. Učenici mjesečnu kartu plaćaju 90 kuna, a zajedničku 279 kuna. Ako kupuju godišnju kartu, samo za ZET-ovu izdvojit će 870 kuna, a za zajedničku 2990. Studenti moraju iz džepa izdvojiti malo više sredstava jer za mjesečnu kartu za ZET moraju platiti 120 kuna, za zajedničku 309, a za godišnje ZET-ove će platiti 1200, odnosno 3300 kuna za zajedničku ukoliko žele kombinirati prijevoz ZET-om i HŽ-om.

>>Zagrepčani plaćaju najskuplji javni prijevoz u Europi!

 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije