temeljito ih očistite!

Što se dogodi kad Nijemci dođu u Zagreb ocijeniti garaže?

garaža cvjetni
Foto: Borna Filić/PIXSELL
1/3
21.11.2013.
u 14:37

Među svim testiranim garažama zagrebačke su se pokazale najjeftinijima, čak i uzimanjem u obzir standarda i kupovne moći građana, a na povoljne ocjene znatno je utjecala i njihova prikladnost za osobe s invaliditetom.

Neprohodnost, nedostatak parkirališnih mjesta za obitelji s djecom, manjak obilježenih pješačkih staza te nenumeriranost najčešći su nedostaci europskih garaža. Pokazalo je to istraživanje provedeno u 60 garaža iz 15 gradova u 11 zemalja, među kojima su bile i četiri javne garaže iz Zagreba: Tuškanac, Langić, Importanne centar i Cvjetni.

Zagrebačke su garaže ocijenjene ukupnom opisnom ocjenom „prihvatljivo“, odnosno – trojkom, s time da je u Langiću primijenjen diskvalificirajući (knockout) kriterij, najčešće zbog uskih parkirališnih mjesta.

Među svim testiranim garažama, zagrebačke su se pokazale najjeftinijima, čak i uzimanjem u obzir standarda i kupovne moći građana, a na povoljne ocjene znatno je utjecala i njihova prikladnost za osobe s invaliditetom.

Rezultate je predstavio Hrvatski autoklub.

Nema odlikaša

Testiranje su od travnja do lipnja 2013. proveli stručnjaci specijaliziranog ureda za planiranje i kontrolu javnih garaža Gesellschaft für Innovative Verkehrs Technologien iz Berlina na temelju unaprijed definirane metodologije. U testiranju su sudjelovali Amsterdam, Barcelona, Beč, Berlin, Bruxelles, Frankfurt, Kopenhagen, Luxembourg, Madrid, München, Oslo, Pariz, Zürich, Ženeva i Zagreb. Ukupno je testirano 130 parametara u kategorijama sigurnosti, pristupačnosti, prikladnosti za korisnike i cijena.

Zanimljivo je da nijedna garaža nije dobila "peticu", odnosno nije zadovoljila kriterije za najbolju opisnu ocjenu „jako dobro“. Deset testiranih garaža ocijenjeno je „dobrim“ (odnosno školskom ocjenom 4), 39 garaža ocijenjeno je ocjenom „prihvatljivo“ (3), devet europskih garaža ocjenom „loše“ (2) i dvije kao „vrlo loše“ (1).

Najbolje je ocijenjena je garaža Opera iz Züricha, otvorena 2012., a najgora garaža Technische Universität iz Beča, otvorena 1985. Kod deset garaža, među kojima je i Langić iz Zagreba, primijenjen je diskvalificirajući (knockout) kriterij, najčešće zbog uskih parkirališnih mjesta.

Preporuke

Za bolje ocjene preporuka je EuroTest konzorcija bojenje podova, stropova i zidova garaža u svijetle boje, osiguranje dobrog osvjetljenja, jednostavnost i nedvosmislenost signalizacije, uspostavljanje jednostavnog sustava vođenja prometa za vozače i pješake, videonadzor svih osjetljivih područja, jasno označena parkirališna mjesta minimalne širine od 2,5 m, od 3 m za roditelje s djecom te od 3,5 m za osobe s invaliditetom čijem kretanju treba prilagoditi staze, dizala i uređaje za plaćanje, dostupnost osoblja, plaćanje po minuti, bezgotovinsko plaćanje, sustavno održavanje, minimalna visina na ulazima od 2 m te maksimalni nagib rampe od 15%.

Komentara 1

DU
Deleted user
15:21 21.11.2013.

garaze su napravljene jos za vreme juge ,najvise za radnicku klasu koja je vozila kojekakove fiate i manja auta.dolaskom "demokracije " nije se nista radilo ,vec se i te drustvene garaze dalo za kikiriki ,da bi vlasnici samo izvlacili , nista ulazuci u poklonjeno.i sada smo tu gdje smo .

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije