SURADNJA S EUROPSKOM BANKOM

Tomašević: 'Namjeravamo sve ZET-ove autobuse zamijeniti električnima'

Foto: Grad Zagreb
1/3
26.10.2023.
u 15:23

Našalio se Tomašević da bi prema tome skraćenica ZET, mogla postati ZETA, Zagrebački električni tramvaj i autobus

Europska investicijska banka svojim će sredstvima, ali i tehničkim savjetovanjem pomoći Gradu Zagrebu u dekarbonizaciji javnog gradskog prijevoza.

Ovoga četvrtka u hotelu Esplanade potpredsjednica Europske investicijske banke Teresa Czerwinska, zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević i direktor ZET-a Marko Bogdanović potpisali su Pismo namjere za pružanje tehničke potpore u dekarbonizaciji. Konkretno, to za gradski promet u Zagrebu ponajprije znači pomoć u pripremi nabave i infrastrukture za obnovu autobusnog voznog parka.

- Svaki dan u prometu je 300 autobusa, a nije se redovno ulagalo u njihovu nabavu i održavanje pa nam je cilj to ispraviti. Već smo nabavili 65 dizelskih vozila najveće ekološke norme, ali to je posljednja takva nabava - rekao je Tomašević. 

Dodaje kako je dugoročni cilj zamijeniti sve autobuse ZET-a vozilima na alternativni pogon. Našalio se Tomašević da bi prema tome skraćenica ZET, mogla postati ZETA, Zagrebački električni tramvaj i autobus

>>VIDEO: 

Ugovor je potpisan i s Hrvatskim autocestama za pomoć u uvođenju novog sustava elektronske naplate cestarina te ozelenjavanje autocesta ugradnjom, među ostalim, i mreže punionica. Tom prigodom direktor HAC-a na upit Večernjeg lista komentirao je i skori početak projekta izgradnje novog južnog ulaza u Grad Zagreb.

- Projekt je pred realizacijom, natječaj za izvođača radova provest će se u roku od mjesec dana i nakon toga se očekuje početak radova - izjavio je Boris Huzjan.

>>VEZANI ČLANCI: 

Ponovio je pritom i kako će modernizacija sustava za naplatu cestarine, vrijedna oko 100 milijuna eura, trajati dvije godine od potpisa ugovora. - Riječ je o iznimno složenom procesu jer se radi od 1300 kilometara autoceste - zaključio je Huzjan.

Projekt Sarajevska komentirao je i Tomašević demantiravši navode dijela medija kako su HAC i Ministarstvo prometa odustali od suradnje s Gradom. -Naprotiv, suradnja je izvrsna i nastavlja se te i Grad poduzima sve radnje kako bi realizirao projekte sa svoje strane. HAC radi nadvožnjak na autocesti iznad Ranžirnog kolodvora, a Grad ide s druge strane s dva projekta, izgradnjom tramvajske pruge te rekonstrukcijom ceste i izgradnjom biciklističke staze - istaknuo je te dodao da očekuje kako će se imovinsko-pravni odnosi na cijeloj trasi raščistiti do kraja ove godine.

>>VIDEO: U Zagrebu osvanuo nesvakidašnji prometni znak: Posebno će se svidjeti macama

Komentara 3

LL
lijepa_li si
16:33 26.10.2023.

šaljivdžija po "celom telu"

ZA
zagi101
16:55 26.10.2023.

ostavka odmah i sad, dok nije kasno

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije