Europska investicijska banka svojim će sredstvima, ali i tehničkim savjetovanjem pomoći Gradu Zagrebu u dekarbonizaciji javnog gradskog prijevoza.
Ovoga četvrtka u hotelu Esplanade potpredsjednica Europske investicijske banke Teresa Czerwinska, zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević i direktor ZET-a Marko Bogdanović potpisali su Pismo namjere za pružanje tehničke potpore u dekarbonizaciji. Konkretno, to za gradski promet u Zagrebu ponajprije znači pomoć u pripremi nabave i infrastrukture za obnovu autobusnog voznog parka.
- Svaki dan u prometu je 300 autobusa, a nije se redovno ulagalo u njihovu nabavu i održavanje pa nam je cilj to ispraviti. Već smo nabavili 65 dizelskih vozila najveće ekološke norme, ali to je posljednja takva nabava - rekao je Tomašević.
Dodaje kako je dugoročni cilj zamijeniti sve autobuse ZET-a vozilima na alternativni pogon. Našalio se Tomašević da bi prema tome skraćenica ZET, mogla postati ZETA, Zagrebački električni tramvaj i autobus
>>VIDEO:
Ugovor je potpisan i s Hrvatskim autocestama za pomoć u uvođenju novog sustava elektronske naplate cestarina te ozelenjavanje autocesta ugradnjom, među ostalim, i mreže punionica. Tom prigodom direktor HAC-a na upit Večernjeg lista komentirao je i skori početak projekta izgradnje novog južnog ulaza u Grad Zagreb.
- Projekt je pred realizacijom, natječaj za izvođača radova provest će se u roku od mjesec dana i nakon toga se očekuje početak radova - izjavio je Boris Huzjan.
>>VEZANI ČLANCI:
Ponovio je pritom i kako će modernizacija sustava za naplatu cestarine, vrijedna oko 100 milijuna eura, trajati dvije godine od potpisa ugovora. - Riječ je o iznimno složenom procesu jer se radi od 1300 kilometara autoceste - zaključio je Huzjan.
Projekt Sarajevska komentirao je i Tomašević demantiravši navode dijela medija kako su HAC i Ministarstvo prometa odustali od suradnje s Gradom. -Naprotiv, suradnja je izvrsna i nastavlja se te i Grad poduzima sve radnje kako bi realizirao projekte sa svoje strane. HAC radi nadvožnjak na autocesti iznad Ranžirnog kolodvora, a Grad ide s druge strane s dva projekta, izgradnjom tramvajske pruge te rekonstrukcijom ceste i izgradnjom biciklističke staze - istaknuo je te dodao da očekuje kako će se imovinsko-pravni odnosi na cijeloj trasi raščistiti do kraja ove godine.
>>VIDEO: U Zagrebu osvanuo nesvakidašnji prometni znak: Posebno će se svidjeti macama
šaljivdžija po "celom telu"