“Užas”, “grozno” i “strašno” prvi su im odgovori na pitanje o prometnoj povezanosti s centrom. A onda uz kolutanja očima stanovnici zapadnog dijela grada počnu prepričavati svoje muke po prijevozu. Gužve, slaba povezanost, česta kašnjenja i loša infrastruktura samo su dio problema, a da imaju rješenje za njih smatra Gradska organizacija Narodne stranke – Reformisti. Oni su, naime, predložili gradnju tramvajske pruge od Črnomerca do Podsuseda.
I četiri traka su premalo
Provjerili smo stoga što o toj ideji misle građani iz Kustošije, Vrapča, Stenjevca, Gajnica i Podsuseda, kvartova kojima bi pruga prema ideji prolazila, a većini je prva reakcija bila “joj, ne“. Strah izaziva činjenica da bi pruga prolazila Ilicom i Alejom Bologne. Iako reformisti kažu da su obje ulice “dovoljno široke te da je i bez većih zahvata na njima moguće postaviti prugu”, građani na to odmahuju glavom te objašnjavaju da su te prometnice i sada prezakrčene. Zapnu kada se voze automobilom, ali i kada idu autobusom koji većina koristi. Iako više od deset linija relativno često vozi do Črnomerca, autobusi nerijetko stoje u gužvi.
– Sad imamo po dva traka u jednom smjeru, a u vrijeme najvećih gužvi treba nam i sat vremena do Črnomerca. Zamislite da se još jedan trak zakrči – kaže Miodrag Stojanović iz Gajnica, s kojim se slažu i susjedi. Predsjednik Vijeća gradske četvrti Podsused – Vrapče Dubravko Peroš objašnjava da se gužve stvaraju zato što je Aleja Bologne i glavni koridor za sve koji u Zagreb dolaze iz Zaprešića, Zagorja...
– Riječ je o više desetaka tisuća automobila dnevno, prema nekim procjenama brojka se penje i do 50 tisuća. Ni tim ljudima ne treba tramvaj, oni žele samo što brže proći cestom – ističe Peroš.
Reformisti su pak zaključili da je rješenje za gužve gradnja velikog besplatnog parkirališta na području nekadašnje podsusedske tvornice cementa. Ondje bi ljudi mogli ostaviti aute i sjesti na tramvaj. Izgradnju parkirališta uz tračnice pozdravljaju i stručnjaci, no i oni se protive novoj pruzi jer – jedna već postoji. Duž cijele Aleje Bologne, naime, prolazi željeznička pruga koja bi bila udaljena tek nekoliko metara od tramvajske.
Može onda skroz do istoka
– Mislim da je novi tramvaj predizborna priča i da to nije realna opcija uz autobus i vlak. Možda ljudima ne zvuči tako, ali vlak je prijevozno sredstvo budućnosti koje su prihvatili brojni europski gradovi. Uz malo modernizacije to može postati pravi nadzemni metro koji ne bi išao samo do centra, nego skroz do istoka grada – objašnjava prometni stručnjak Željko Marušić. Njegov kolega Ivan Dadić ide i korak dalje zaključujući da bi se tako preko Zagreba mogla povezati ruta skroz od Zaprešića do Dugog Sela.
Da bi više voljeli koristiti vlak kojim su za 15 minuta na Glavnom kolodvoru, slažu se i građani, koji dodaju da im samo treba bolji red vožnje. Vlak sada ide rijetko, a zadnji je polazak već oko 23 sata. Stoga kroz šalu napominju da im tramvaj ne treba kad već imaju svoj metro. Još samo da tako i vozi pa bi ga počeli i koristiti. •
U tim nekad zapadnim "predgrađima" Zagreba živi više od 70.000 stanovnika, koji uredno desetljećima plaćaju prirez i poreze na čijetrošenje nemaju gotovo nikakvog utjecaja, a svu su komunalnu infrastrukturu sagradili vlastitim novcem (plin, telefon, vodovod, asfalt ..), a što see tiče tramvaja i javnog prijevoza - pa tu se ja malo što promjenilo od vremena kada su nakon izlaska iz tramvaja na stajlištu Črnomerc put prema zapadu nastavljali zaprežnim kolima, autobusom, taksijem ili pješice S.Radić, Broz, Tuđman............