Zbog redovnog mjesečnog servisa, zagrebačka uspinjača neće prometovati u ponedjeljak 29. srpnja, od 6 do 14 sati, izvijestili su iz zagrebačkog gradskog prijevoznika. "Za putovanje do Gornjeg grada, cijenjenim sugrađanima i posjetiteljima preporučujemo korištenje autobusne linije 105 (Britanski trg – Kaptol) i 150 (Tuškanac garaža - Gornji grad - Trg bana Josipa Jelačića)." dodaju u obavijesti.
– Projekt revitalizacije uspinjače je započeo. Ugovor s renomiranom austrijskom tvrtkom je potpisan. Oni su zapravo prije više od stoljeća gradili postojeću uspinjaču pa je to garancija kvalitete. U studenom pak očekujemo početak radova i prekid prometa. Očekujemo da će posao biti gotov za godinu i pol, odnosno do proljeća 2026. – izjavio je Marko Bogdanović, predsjednik Uprave ZET-a u intervju Večernjem u lipnju.
A obnovu će za 6,9 milijuna eura obnavljati zajednica ponuditelja, zagrebačka Teh-gradnja d.o.o. te švicarska tvrtka Garaventa AG. Radovi bi, prema dokumentaciji o nabavi, trebali potrajati dvije godine od potpisivanja ugovora. A iako su se zahvati na uspinjači planirali još 2020., nisu rađeni od početka sedamdesetih.
POVEZANI ČLANCI:
Tada je posljednji put razmontirana i ponovno sastavljena, a izvođači radova bili su najstrože obvezani da je vjerno reproduciraju. ZET-ov stručni tim prije gotovo šest godina donio je zaključak kako je nužna cjelokupna rekonstrukcija i modernizacija da bi se maksimalno povećala pouzdanost te spriječili mogući kvarovi i zastoji. "Na trasi treba izmijeniti raspucali gornji sloj betonske ploče te ugraditi podloške koji bi ublažili vibraciju i buku. Betonske stube oštećene su i popucale, a u lošem je stanju i cigleni zid", stoji, među ostalim, u izvještaju stručnjaka iz 2018.
Dotrajale vagone radnici će tako zamijeniti replikama, s obzirom na to da oni pripadaju dijelu zaštićenog starog Zagreba. Kapacitet se ne mijenja, dakle, i dalje će se istodobno moći voziti do 28 putnika, 16 sjedećih i 12 stajaćih, s tim da se planira dodati mjesto prilagođeno osobama s invaliditetom. Novost je to što bi vagoni trebali biti klimatizirani, doduše, samo na stanicama. Temeljito će se očistiti i slivnici, a ideja je i nadograditi sustav odvodnje. Na gornjoj i donjoj postaji, kako piše u tehničkoj specifikaciji, dodat će se i monitori s prometnim informacijama za putnike.