Kritike na planiranu kupnju oklopljenog vozila nimalo nisu uzdrmale zagrebačkog pročelnika Ureda za hitna stanja Pavla Kalinića. Nakon što je već rezervirao oko četiri milijuna kuna za oklopnjak sposoban zaći i u područje kontaminirano biološkim ili kemijskim otrovima, u ponedjeljak je pokazao i svoju impresivnu listu želja.
Ne računaju na HV
Do kraja 2011. godine, procijenio je Kalinić, njegov ured trebao bi nabaviti mobilni komunikacijsko-zapovjedni centar, opremiti 17 timova za brzo reagiranje u slučaju katastrofe, u suradnji s državom kupiti dva helikoptera te na kraju, a zašto ne, i bespilotnu letjelicu.
Uz tu mobilnu opremu već sredinom veljače Kalinić i nadređeni mu zagrebački gradonačelnik Milan Bandić otvorit će i prvi zapovjedno-komunikacijski centar.
U Zapruđu su pronašli ZET-ovu zgradu otpornu na potrese i u nju će useliti svoje ljude te u prvo vrijeme koristiti ZET-ovu komunikacijsku opremu za potrebe novog centra. No, već u rujnu 2009. godine uselit će se u zapovjedni bunker u Sesvetama, za koji će dodatno morati kupiti i posebnu opremu.
– Ne znam koja će biti cijena opremanja tog prostora. Tek trebamo izraditi projekte i ishoditi dozvole – rekao je Kalinić. U Sesvetama bi svoje parkirališno mjesto trebao naći i oklopnjak za koji Kalinić kaže da može služiti gradu sljedećih 30 godina.
Oklopno vozilo Zagrebu je nužno jer na hrvatsku vojsku, kaže Kalinić, ne mogu računati. A zašto mu zapravo treba oklopnjak, kojem u Zagrebu već tepaju da je “tenkić”?
– U slučaju velikog požara, eksplozije, istjecanja opasnih kemikalija... moramo imati vozilo kojim će se moći ući u pogođeno područje bez opasnosti za spasioce u njemu – rekao je demantirajući da će oklopnjak služiti za prijevoz gradonačelnika u slučaju opasnosti.
Bespilotna letjelica, pak, kaže Pavle Kalinić, nužna je u slučaju sličnih nezgoda, za koje se nabavlja i oklopnjak. Slao bi je nad pogođeno područje da detektira koncentraciju otrovnih plinova u zraku.
Za helikoptere Kalinić ipak ima bolje argumente nego za ostalo s liste želja. Zagrebačkoj Hitnoj pomoći zaista treba helikopter za prijevoz ranjenika i bolesnika. Helikopter bi, za razliku od oklopnjaka i bespilotne letjelice, služio i u slučajevima manjih, ali puno izglednijih nezgoda.
MUP daje pilote
Drugi helikopter služio bi za potragu i spašavanje ljudi na Medvednici. Već su pokrenuti pregovori s MUP-om, koji bi dao svoje pilote i mehaničare, a Zagreb bi nabavio jedan helikopter, a drugi će najvjerojatnije dobiti prerađivanjem policijskog.
Koliko će cijeli taj sustav stajati, Kalinić još uvijek ne zna, ali tvrdi da je baš sve na popisu Zagrebu nužno.