Jedna od ključnih bojišnica izborne kampanje. Tako stručnjaci vide društvene mreže, a čini se da to sve više shvaćaju i kandidati pa su u tu bitku krenuli revno kao da će se lajkovi za malo manje od tri mjeseca ni više ni manje nego transformirati u glasove. Analizirali smo stoga njihove aktivnosti na društvenim mrežama i provjerili kako to izgleda kada su glavna oružja u borbi za glasove – smajlići, shareovi i komentari.
Dvosmjerna komunikacija
PR stručnjak Krešimir Macan, specijaliziran za komuniciranje u politici i nove medije, napominje da su društvene mreže bile od velike važnosti na zadnjim predsjedničkim te parlamentarnim izborima, pa je njihovo intenzivnije korištenje u kampanji za lokalne izbore bio logičan korak.
– U zadnje su vrijeme sredstva koja se ulažu u stvaranje imidža na društvenim mrežama gotovo premašila iznose za televiziju – objasnio je Macan te dodao da je riječ o idealnom načinu oglašavanja za publiku do 55 godina. Stoga ne čudi da su svoje stranice otvorile i Anka Mrak Taritaš i Sandra Švaljek, dok aktualni gradonačelnik Milan Bandić ima otvoren “običan profil”. Na njemu je ipak skupio nešto više od 18 tisuća pratitelja s kojima ne dijeli samo politički sadržaj vezan uz kampanju nego i većinu informacija o svojim dnevnim aktivnostima. Može se tako tamo pronaći baš svega, od slika druženja s građanima, proslava s rođendana, odlaska na tržnicu, vožnje biciklom... Budući da Bandić za sebe uvijek ističe da je “čovjek iz naroda“, čini se kako to pokušava dokazati i na društvenim mrežama... Iako je i više nego aktivan te novu informaciju objavi svakih dva do tri sata, Krešimir Macan mu ipak pronalazi manu.
– Milan Bandić društvene mreže koristi na tradicionalan način te komunicira previše jednosmjerno, što znači da objavljuje puno informacija, ali rijetko odgovara na komentare – objasnio je Macan te dodao kako smatra da je najbolja u dvosmjernoj komunikaciji Anka Mrak Taritaš. Ona se, kaže, nametnula kao “cool kandidatkinja“ bliska ljudima na Facebooku gdje skupila gotovo 14 i pol tisuća “lajkova“.
Krenula su prepucavanja
A na Facebooku se građanima tek počela približavati Sandra Švaljek koja za sada ima 6000 “lajkova“. Obje su svoje stranice posvetile kampanji pa se tako na naslovnim fotografijama nalaze njihovi slogani, a objave su većinom vezane uz praćenje njihovih predizbornih aktivnosti. Najviše objavljuju fotografije i infografike i to barem jednom dnevno. Nisu ipak rijetka ni međusobna “prepucavanja“ kandidata na društvenim mrežama koji Facebook sve više koriste za međusobni obračun, a kampanja se tek “zahuktava“.•
Glavno oružje i prednosti mogu biti samo i isključivo razum, kulturno ponašanje, znanje stranih jezika, obrazovanost i stručnost. Nepotizam, besramni populizam, like-ovi i razna šeranja su alati kojima bandić manipulira svojim istomišljenicima i to radi već godinama.