Mijenjaju ploču

U idućoj godini autobusne linije za Veliku Goricu očekuju velike promjene

Terminal ZET-a u  Velikoj Gorici
Marko Prpic/PIXSELL
30.12.2021.
u 10:47

Zadržat će tek dvije postojeće ZET-ove linije – 268 i brzu 330, koje voze u sam grad, a lokalni prijevoz prema okolici zamijenit će novim autobusnim linijama koje će spojiti s vožnjom vlakom

Stalno je gužva, autobus znaju čekati i po 40 minuta, a onda se odjednom pojave na jednom stajalištu tri vozila. Ponekad i nemaju klimu, pa se zbog velikog broja putnika koji se tiskaju često šire i neugodni mirisi. No, koliko god im išle na živce, putnicima ZET-ovih linija koje povezuju Zagreb i Veliku Goricu s okolicom one su potrebne, a usto su, što je najbitnije, i – jeftine.

Trebaju parkirna mjesta

No već barem godinu i pol stanovnici oba grada strahuju da će bez njih ostati, s obzirom na to da je iznos subvencije koju gorička gradska uprava plaća iz godine u godinu sve veća. U 2019. godini bila je oko 750 tisuća kuna pa je narasla na 1,1 milijun da bi u rujnu lani iznosila dva milijuna kuna mjesečno te potom i 2,6 milijuna, a posljednjim aneksom sporazuma, koji vrijedi do kraja ove godine, taj iznos došao je do čak 3,6 milijuna kuna. A s obzirom na to da je Grad Velika Gorica nedavno predstavio prometnu studiju kojom pokazuje koliko bi jeftinije i isplativije bilo odustati od suradnje sa zagrebačkim prijevoznikom, mnogi su se stanovnici zabrinuli da bi se to na koncu moglo i dogoditi. No iz ureda velikogoričkog gradonačelnika javljaju da svi mogu biti mirni još barem pola godine.

– Do 30. lipnja na snazi je ugovor sa ZET-om prema kojem cijena, raspored vožnje i broj linija ostaju jednaki kao i do sada – kažu u Gradu Velikoj Gorici te dodaju da će u sljedećem periodu plaćati mjesečnu subvenciju koliko plaćaju i trenutačno – 3,6 milijuna kuna. Isto su potvrdili i u ZET-u, dodavši kako su produljenje suradnje zatražile goričke vlasti. Radi se, inače, o 23 autobusne linije koje svakodnevno voze između Zagreba i Velike Gorice te okolice od kojih su, naravno, najfrekventnije linije 268 i 330. Te dvije ZET-ove linije, koje voze u sam grad, od čega je druga brza, samo s početnom i posljednjom stanicom, trebale bi povezivati ova dva grada i nakon 1. srpnja sljedeće godine, no ZET više neće voziti u mjesta u okolici Velike Gorice. Dotad bi velikogorička gradska uprava trebala pronaći novog javnog prijevoznika, za kojeg planira raspisati natječaj.

Tražit će moratorij odluke

A umjesto 21 linija, koliko je povezivalo ovaj turopoljski grad s njegovom periferijom, bit će ih 16. Odredila je tako velikogorička vlast upravo na temelju prometne studije u kojoj se na 352 stranice analizira lokalni linijski prijevoz putnika. Rute bi nalikovale onima kojima sad vozi ZET, no bile bi prilagođene tako da bolje povezuju gradsko područje s tamošnjim željezničkim kolodvorom, a i polasci bi bili usklađeni s onima vlaka. Osim toga, linijski prijevoz imat će i neka nova naselja, poput Mičevca, a uspostavlja se i nova linija koja će povezivati gorički željeznički kolodvor s poslovnim centrom Meridian 16. Fokus na željeznicu umjesto na autobus u srcu je reorganizacije javnog prijevoza na goričkom području, jer u vlak može stati više putnika nego u autobus, a i cijene od 11 do 14 kuna po putovanju sasvim su, kažu u studiji, prihvatljive.

– Iz analize je uočen neiskorišten potencijal prijevoza putnika željezničkim prijevozom, što je ujedno i rezultat trenutačne organizacije ruta autobusnih linija. Kao logično rješenje nametnula se potreba za novom organizacijom linija s ciljem postizanja sinergije autobusnog i željezničkog prijevoza putnika – poručili su u goričkoj gradskoj upravi. Uz integraciju prijevoza autobusa i vlaka, planiraju uz velikogorički željeznički kolodvor urediti i parking na kojem Goričani mogu ostaviti svoj automobil i put nastaviti tračnicama.

Problemi oko prijevoza između ova dva grada, podsjetimo, eskalirali su lanjske jeseni, kad je naprasno ukinuta noćna linija koja ih povezuje. Tada su u ZET-u rekli da su liniju ukinuli jer ju Gorica nije platila, no istovremeno je isticao i ugovor nakon kojeg je subvencija prema ZET-u trebala narasti s 10 na 24 milijuna kuna godišnje, odnosno dva milijuna mjesečno, pa su neki to protumačili kao pritisak na Goričane da nastave sa suradnjom. Ne imajući drugog izbora, gradonačelnik Velike Gorice Krešimir Ačkar pristaje na taj iznos, da bi mjesečnu subvenciju ZET godinu dana poslije s dva podigao na 3,6 milijuna kuna. Istovremeno Velika Gorica počinje planirati i način kako se odvojiti od zagrebačkog prijevoznika zbog, po njima, nekorektnih cijena. Kada planiraju raspisati natječaj za novog prijevoznika, nisu definirali.

Ključne riječi

Komentara 3

AM
amun6
08:55 03.01.2022.

11-14-kn + karta za bus (još se ne zna cijena) u jednom smjeru je prihvatljiva????? ste normalni? na vidiku je povećan broj autiju na VG podrućju. baš me zanima tko će se voziti vlakom svaki dan.

V0
Vlaskoulicanec3.0
13:48 30.12.2021.

Gorica se tako dobro može riješiti vlakom da u principu brzi bus ni ne treba, a 268 samo za "usput". Vlak Glavni-Gorica-Glavni svakih 15 minuta i vozi 15 minuta do Gorice. U Gorici organizirati kružnu busnu liniju kolodvor-grad-kolodvor koja ce isto tako polaziti svakih 15 minuta. Plus veliki parking izmedju Kolodvorske i autoceste. Sa 4 garniture vlakova riješen problem. Križanje vlakova se rješava ugradnjom jedne dodatne skretnice kod Klare...

Avatar AlPoS
AlPoS
18:30 30.12.2021.

Privatizirati zetove autobusne linije, pa i neke u Zagrebu

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije