Unatoč tvrdo zauzetom stavu gradonačelnika Milana Bandića kako neće dopustiti povećanje cijena ZET-ova prijevoza koje bi, smatra, značilo novi udar na egzistenciju, iz krugova njegovih najužih suradnika dolazi potvrda kako je samo pitanje dana kada će poskupljenje postati gotova stvar.
Četiri godine iste cijene
Pregovori između Holdinga i gradske uprave još traju, a rok za odgovor gradonačelnika istječe u utorak. I prije Bandićeve konačne riječi, u javnost su procurile potvrde da će, pod pritiskom smanjenja broja tramvajskih i autobusnih linija, za kojima će ZET posegnuti ne dođe li do korekcije cijena, Bandić ipak promijeniti mišljenje.
Istu neslužbenu potvrdu da će cijene ipak ići gore, dobili smo i iz Holdinga.
Službeno, uprava na čelu s Ivom Čovićem poručuje da korekcijom cijena ZET ne ganja profit nego samo pokrivanje temeljnih troškova poslovanja te podružnice koja im je, uz Sportske objekte i Velesajam, najveći gubitaš u sustavu.
– Zagrebački holding neće dugo po ovim uvjetima pružati ovakvu visoku kvalitetu usluge. Gorivo i plin drastično su poskupjeli, a mi 4 godine nismo korigirali cijenu nijedne komunalne usluge, uključujući i ZET. Imamo nove tramvaje i autobuse, stoga je minimalna cijena nužna – ističe glasnogovornik Holdinga Dušan Viro.
Očito da će se rupe u poslovanju ZET-a krpati povećanjem cijena javnog prijevoza, ali za koliko točno još nitko, pa ni pregovaračke strane Holding i Grad Zagreb još uvijek ne znaju.
Špekulira se iznosima od 15 pa do visokih 50 posto, čime bi javni prijevoz u Zagrebu postao u odnosu na prosječna primanja njegovih građana među najskupljima u Europi.
Čija je odgovornost?
Kada će se zasigurno znati hoće li prijevoz poskupjeti, iz ZET-a poručuju – krajem mjeseca.
– Tada bi se trebala donijeti konačna odluka. Dotad, građani još uvijek ne mogu kupovati godišnje prijevozne karte – kažu u ZET-u.
Također, i dalje je pod upitnikom ostaje li SMS naplata prijevoza. Zasad se vožnja i dalje može platiti putem mobitela, no dokad će ta mogućnost biti dostupna putnicima, iz ZET-a – nisu sigurni.
Početkom godine, podsjetimo, ZET je od gradonačelnika tražio poskupljenje po kojem bi pojedinačna karta stajala 10 umjesto sadašnjih 8 kuna, pojedinačna karta (kupljena u vozilu) stajala bi 15 umjesto sadašnjih 10 kuna, a godišnja karta za studente, odnosno umirovljenike, ako se plaća u ratama, 1740 umjesto sadašnjih 996 kuna, što je on odbio poručujući preko medija da će ustraju li na korekciji cijena tražiti odgovornost. Ivo Čović potom je u Skupštini rekao da će odgovornost preuzeti.
Plaćanje putem mobitela se pokazalo kao promašaj i trebalo bi ga ukinuti: Za trošak uvođenja toga sustava treba odgovarati onaj tko ga je inicirao i dozvolio. Mislim da se treba uvesti red i odgovornost u upravljanju gradskim i državnim novcem.. Zašto se toga sustava nije sjetio recim Samoborček, ili Presečki bus. Tu je nastala šteta od nekoliko milijuna kuna i netko treba dobiti otkaz i materijalno odgovarati za štetu.