Na današnjoj redovnoj konferenciji za medije koja se održala u prostorijama Zicera na Zagrebačkom velesajmu zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević predstavio je projekt „Digitalizacija sustava sakupljanja komunalnog otpada u Gradu Zagrebu“ i nadzemnih bokseva.
– Spremnike smo povezali i radimo njihovo geolociranje. Djelatnici imaju aplikaciju i sukladno zahtjevima korisnika izlaze na teren, a sve informacije ulaze u sustav. Na terenu se neki spremnici ne nalaze na odgovarajućim lokacijama i kada to utvrdimo, onda ga stavljamo na neku drugu lokaciju. Sve se geolocira putem aplikacije – objasnio je Bojan Ribić iz Čistoće. Izazovna je buduća organizacija prikupljanja u centru, dodaju, odnosno četvrtima Gornji i Donji grad.
– Kada utvrdimo lokacije, krenut ćemo u realizaciju podzemnih spremnika. U budućnosti je plan da imamo sve informacije o svim spremnicima i svim lokacijama kako bismo mogli implementirati smart rješenja – zaključuje Ribić. Gradonačelnik je potom predstavio projekt boksiranja.
– Nismo znali koliko je spremnika ni gdje su, no sada smo mapirali stotine tisuća spremnika, a projekt mikrolociranja se nastavlja. Ovo će pomoći da se optimiziraju rute kamiona – rekao je Tomašević. Za boksiranje se prijavilo oko 4000 suvlasnika, dodao je.
– U boks bi išli spremnici od 1100 litara, imaju dva odjeljka, ideja je da imaju masterkey. Čistoća će moći sve spremnike otključati, u odjeljke stanu četiri kante od 240 litara, dizajnirani su tako da je moguće stavljati s vrha, a da se ne izvlači – navio je Tomašević. Kod dizajna se pazilo da bude nenametljiv, a da spremnici budu otporni, no i da se spriječi širenje mirisa. Ideja je da ovakvih bokseva bude što manje, odnosno da više suvlasnika zajedno koristi bokseve. Visina bokseva je 1,95 metara, a veličina ovisi o tome idu li u njega dva, tri ili četiri spremnika. Najavio je i novih 5000 spremnika za plastičnu ambalažu, a odvoz od ponedjeljka kreće jednom tjedno.
– Nastojimo da cijena bude što niža – poručio je Ribić. Sljedeći upgrade procesa digitalizacije, povezivat će se broj vrećica koje korisnici uzimaju sa sustavom.
– Radna skupina za otpad sastaje se svaki tjedan. Kad smo postavili rok od 1. srpnja, znali smo da je ambiciozan, no jaku se puno napravilo, u tijeku je javna nabava za vrećice. Ovo je tranzicija koja će trajati, no moramo početi i to što prije – rekao je Tomašević. Cijene za vrećice i dalje ostaju iste – dodao je.
– Na pojedinim lokacijama imamo probleme s odvozom otpada – rekao je voditelj Čistoće Davor Vić.
– Rat u Ukrajini usporio je nabavu dijelova za kamione Čistoće, usporila su nas i dugovanja koja smo otkrili. Molimo korisnike za strpljenje jer ovaj sustav će individualizirati trošak. Sustav vrećica maksimalna je individualizacija troška. Vrećice su, kao i boks, nužno zlo – poručio je Vić. Radnici koji prazne spremnike su "kičma" djelatnosti i točno je da tu ima problema – dodao je.
– Imamo 200 kamiona koji odvoze smeće, a u tijeku je javna nabava za nove kamione, no to će trajati – rekao je Vić. Za vrećice nema marže jer će cijena svuda biti ista – naglasio je.
Cijena podzemnih spremnika još se utvrđuje. Grad će ih financirati i neće biti doslovce svakome ispred kuće, morat će biti udaljeni od ulaza, boksevi će biti bliže. Sve je to u procesu i trajat će.
O Plinari – Opskrba
Jučer je puštena zadužnica prema GPZO-u, dugovanje je jučer podmireno i jutros je deblokirana. Riječ je o nekorektnom potezu PPD-a. Dug je nastao zbog štetnih ugovora o kojima nismo pojma imali. A taj je štetan ugovor potpisan s PPD-om 7. lipnja, dan nakon preuzimanja vlasti. Holding pola milijarde gubitka nosi cijelo vrijeme, uredno se podmiruju obaveze, kašnjenje je u prosjeku 15 dana, a riješeno je unutar jednog dana. Bez obzira na sve to, kreditni rejting Holdinga je stabilan. Ne bih se bavio scenarijima o prekidima isporuke, poslovanje je otežano, i dalje traje dubinska analiza nakon koje ćemo odlučiti što ćemo s GPZO.
O muralu na Dolcu
Grad Zagreb podupire sve oblike umjetnosti, povremene i trajne, ovo je povremena. Nakon godinu dana mural je trebao biti skinut, no u međuvremenu je propao. Za trajnu akciju treba podnijeti zahtjev. Ovo je bilo ograničeno, nakon godinu dana trebali su ga maknuti, odgurujem odgovornost od Grada i Zavoda za ovu situaciju.
znas kaj je najbolje da ne radite nista i nastavite 20 godinju praksu ti nisi operativno sposoban voditi grad