Učiti fiziku i matematiku na terasi s pogledom na voćnjak, dok su ostali obavezni predmeti vrtlarenje, kiparstvo, pjevanje, plesanje, crtanje, ručni rad… Sve je ovo dio waldorfske metode obrazovanja koja će se implementirati u prvu hrvatsku waldorfsku gimnaziju i to u Podsusedu na adresi Prigornica 2, gdje su prije svoje mjesto imali vrtić i katolička osnovna škola. A pokrenule su je dvije mame i dugogodišnje prijateljice – Renata Brekalo i Lea Brezar.
Učit će se o novcu i tržištu
Za rad imaju sve već spremno, tako da se ustanova službeno otvara 12. ožujka, a djeca će početi pohađati novu školu početkom iduće školske godine. Zgrada od 1000, a posjed s voćnjakom i vrtom od 12.000 četvornih metara ima kapaciteta za mnogo više učenika od dva razreda koji će početkom jeseni popuniti nove klupe. Za sada su sredili pet učionica od kojih svaka može primiti od 20 do 25 učenika.
– Trenutačno planiramo imati prvi i drugi razred. Važno je naglasiti da ćemo raditi prema programu jezične gimnazije, a waldorfsku metodologiju primijenit ćemo u organizaciji rada – rekla nam je iskusna nastavnica, R. Brekalo. Drugim riječima, djeca će imati sve predmete koji su inače u gimnazijama poput matematike, fizike, kemije i hrvatskog jezika, a predmeti poput euritmike i vrtlarstva će zasad biti izborni. Kroz izvjesno vrijeme, kad se prihvati njihov waldorfski program, i ti će predmeti biti obavezni.
– Nastava će uvijek biti ujutro, od pola 9 do 15.30, ali ponudit ćemo roditeljima i djeci da ostanu do 16.30 rješavati zadaću. Tako će djeca izvan škole biti neopterećena te uvijek mogu svoje mentore tražiti za pomoć ako zapnu – objasnila je poduzetnica L. Brezar.
Dugoročni im je cilj uvriježiti novo mišljenje, a to je da škola ne treba biti teret, već zadovoljstvo. Učenje kroz igru, rad na otvorenom, poticaj izražavanja svojih emocija, stvaranje osjećaja zajedništva, uključivanje roditelja… To su samo neke od metoda koje će se koristiti u ovoj waldorfskoj gimnaziji.
– Sastanci s roditeljima bit će obavezni jednom mjesečno, a organizirat ćemo zajedničke aktivnosti poput šetnje na Sljeme, odbojke, piknika… – rekle su waldorfske mame. Mnogo toga, dodaju, djeca danas ne znaju, a trebala bi znati jer to ne uče u školi. Jedna od tih stvari jest financijska pismenost. Djeca ne znaju kako raspolagati svojim novcem. Osim toga, ne znaju ni što tržište rada nudi i treba, što ih u realnom svijetu čeka. Zato želimo staviti naglasak na tu praktičnu komponentu rada – kazale su L. Brezar i R. Brekalo.
Sami bi zaradili za maturalac
U planu imaju pokrenuti i časopis koji bi uređivala djeca. Usto, u vidu imaju i pokretanje udruge koja bi od voća na posjedu pravila kompote i pekmeze. Novac koji bi zaradili od prodaje usmjerili bi na maturalna putovanja.
– Već će tu početi kroz rad učiti o financijskoj odgovornosti. Velika boljka kod djece, ali i kod mnogih odraslih danas, javni je nastup. I tu ćemo uskočiti – objasnile su mame. Učenicima će, dodaju, zadavati razne izazove poput projekata, referata, prezentacija… kroz koje će im pomoći suočiti se sa strahom govora pred masom ljudi. Svakom će se djetetu posvetiti kao pojedincu, a 12 profesora koji će raditi na školi imat će svoju grupu srednjoškolaca kojima će biti mentori.