Naselje je to koje je među najgore pogođenima u potresu prije nešto više od godinu dana, a poznati su i njegovi problemi s obnovom, kao i činjenica da je tek nekolicina kuća potpuno razorenih u udaru na kraju i srušena, a na to čeka njih barem petnaestak. I gotovo da nema političara, kažu u Medvedskome bregu, koji ih u tih godinu dana nije obišao, posebice otkako je počela kampanja pa su im i kandidati za gradonačelničku funkciju česti gosti. I navikli su se stanovnici, gotovo svi iz široke obitelji Šušković, na neprestane posjete poznatih lica, ali takav publicitet, ističu, nije im puno pomogao. Pola se naselja zbog štete na domovima moralo preseliti k prijateljima, susjedima i članovima obitelji, a oni koji nemaju kamo, i dalje život riskiraju spavanjem u kućama sa žutim i crvenim naljepnicama.
Obećali su nam još 2015.
– Sve kaj smo u međuvremenu napravili, napravili smo sami – kaže Mario Šušković, jedan od stanovnika naselja u Gornjoj Dubravi, smještenoga između Čučerja i Markuševečke Trnave.
No, dodaju, također su se navikli oslanjati sami na sebe jer to čine već desetljećima budući da nije šteta od potresa jedini problem s kojim se moraju boriti. Sami su si, govori nam susjed Štef Šušković, šezdesetih godina prošloga stoljeća samodoprinosom financirali gradnju vodovoda, a platili su si i javnu rasvjetu jer je do koju godinu unatrag nisu imali. Mario Šušković iz svog je novčanika usto “iskeširao” za materijal koji je poslužio za gradnju društvenog doma u naselju, a kako bi se djeca mogla negdje igrati, stanovnici su pronašli stare sprave za igranje i vježbanje pa na parceli koju grupa njih ima u zajedničkom vlasništvu uredili i igralište.
Ipak, domeću, postoje problemi koje ne mogu sami riješiti, a koji ih muče već desetljećima. Poput nedostatka kanalizacije, koja u njihovo naselje treba stići već dugi niz godina. Još u siječnju 2015. na kvartovskoj tribini Večernjega lista do kraja godine obećana im je izgradnja kanalizacijskog sustava, no do danas se po tom pitanju nije pokrenulo baš ništa.
– Kažu nam da nismo na listi prioriteta, a mi i dalje dobivamo račune u kojima plaćamo slivne vode i komunalne doprinose. Ozbiljno razmišljam da pokrenem tužbu i zatražim natrag sav novac koji sam u tu svrhu dao u posljednjih 20 godina. I nitko od političara koji je bio kod nas u posjetu nije se o tome raspitivao. Normalno da se osjećamo zapostavljeno, kao da smo zadnja rupa na svirali – ogorčeno kaže Štef Šušković.
Osjeća se on, kao i svi njegovi susjedi, napominje, prevareno i zbog nedostatka javnog prijevoza koji im je također obećan, no isto ga tako do danas nisu dobili. Krenula je, doduše, prije mjesec i pol dana nova ZET-ova autobusna linija 239 koja preko Slanovečke ceste spaja Dankovec i Markuševečku Trnavu, no njih je zaobišla iako su upravo stanovnici Medvedskog brega bili ti koji su peticijom tražili da se uspostavi.
– Na kraju su bus dobili svi osim nas. Kažu nam da minibus ne može proći uskom cestom do nas. Ali to nije istina jer, ako može doći kamion od petnaest tona da mi doveze građevinski materijal, valjda može i jedan mali autobus – ljutit je Stjepan Šušković.
Hoće li Medvedski breg zajedno sa sanacijom štete, odnosno obnovom nakon potresa dobiti i novu kanalizaciju, kao i što se dogodilo s obećanom autobusnom linijom, upitali smo Damira Oniška, predsjednika Vijeća gradske četvrti Gornja Dubrava. A on nam pak kaže da je, što se tiče prvog pitanja, građevinska dozvola izdana, odabran je i izvođač te su radovi trebali početi, no onda je račune pomrsio potres.
Uvjet: jednosmjerni promet
– Nismo htjeli kopati tlo ljudima koji su prošli kroz toliko stresa i kojima su kuće već ionako u ovako očajnom stanju. No imali smo nedavno razgovor s Vodoopskrbom i odvodnjom te se planira krenuti s vađenjem vodovodnih cijevi da bi se ispod mogle staviti one kanalizacijske – objašnjava Oniško.
No s idejom busa, napominje, stanovnici Medvedskog brega ipak se, barem zasad, moraju oprostiti.
– Imali smo tri različita komisijska očevida i utvrdili da jednostavno ne postoje prometno-tehnički uvjeti poput dovoljne širine ceste i nogostupa. Autobusna linija može se uvesti, dakle, tek nakon što se ili proširi prometnica ili uvede jednosmjerni promet – kaže Oniško.
Slično su nam potvrdili u ZET-u pa objasnili da prijevoz prema Medvedskom bregu imaju u planu, i to tako da budući autobus sa Slanovečke ceste skrene u naselje, gdje bi se polukružno okrenuo i nastavio prema ulici Trstenik u Čučerju.
– Za uspostavu autobusne linije u određenim ulicama, zbog uskog kolnika, potrebno je uvesti jednosmjernu regulaciju prometa – ističu usto u ZET-u.
Zna li za to gđa Pavičević Vukičević koja je zamjenica gradonačelnika bila i u vrijeme potresa?