Izborna kampanja na tržnici

Za pobjedu je potreban i glas kumica

04.03.2017., Zagreb - Anka Mrak Taritas kandidatkinja za gradonacelnika grada Zagreba druzila se s gradjanima na utrinskoj trznici u sklopu svoje kampanje. Photo: Davor Visnjic/PIXSELL
Foto: Davor Visnjic/PIXSELL
1/3
08.03.2017.
u 13:12

Pretendenti na Zagreb drže se, smatraju politički analitičari, američkog pravila. Što više ruku u kampanji stisnu, veće su im šanse za uspjeh na izborima

Kupuju mladi luk i jaja, druže se s prodavačima, rukuju s kupcima i dijele im promidžbene materijale. Tržnica je, po svemu sudeći, središnje mjesto kandidata za gradonačelnika Zagreba, na kojem se susreću s potencijalnim biračima. Nema tu mnogo filozofije, kažu njihovi komunikacijski stratezi. Ide se na mjesta na kojima će u najkraćem vremenu razgovarati sa što više ljudi.

Svi Bandićevim putem

U velikim gradovima to su tržnice, pothodnici ili glavni trgovi, dok u manjim mjestima najčešće obilaze sajmišta. Tako je Anka Mrak-Taritaš samo za vikend obišla šest zagrebačkih tržnica, a Sandra Švaljek rukovala se s kumicama u Španskom, na istom mjestu kojim se prošetao i predsjednik zagrebačkog HDZ-a Andrija Mikulić iako nije službeni kandidat zagrebačkog HDZ-a. Dolac voli obići i gradonačelnik M. Bandić, koji se, otkako je krenula kampanja, ni jednom nije slikao na zagrebačkim tržnicama. Druženje na tržnicama ne nosi nužno glasove, kaže politički analitičar Krešimir Macan, ali stvara materijal za medijsko posredovanje.

– Takva će fotografija prije završiti u novinama nego ona na kojoj kandidat sjedi za stolom – kaže, dok njegov kolega Davor Gjenero dodaje da se kandidati drže američkog pravila – što više ruku se stisne, veće su šanse za pobjedu.

– Na tržnici ne mogu pričati o ozbiljnim temama ni prezentirati svoje projekte i vrijednosti koje prenose, ali mogu se prikazati kao “obični ljudi” iz naroda. Otići na tržnicu mnogo je pametnije nego organizirati skupove na koje dolaze oni koji će i tako glasati za tog kandidata – kaže Davor Gjenero, dodajući da je Anka Mrak-Taritaš tako dobila u Bjelovaru na posljednjim parlamentarnim izborima putem preferencijalnih glasova. Da se Sandra Švaljek i Anka Mrak-Taritaš koriste populističkim metodama svojeg protukandidata Milana Bandića, smatra komunikacijska stručnjakinja Ankica Mamić, dodajući da Zagreb još uvijek nema pravog kandidata koji bi gradonačelniku bio prijetnja.

– Njih su dvije bile Bandićeve suradnice, pa ne čudi da se koriste njegovom taktikom. One su se odlučile na tradicionalni pristup kampanji, a komuniciraju s istim biračima s kojima komunicira i Milan Bandić. To su ljudi koji žive prije svega u predgrađu grada ili su na neki način vezani uz gradonačelnika – kaže Ankica Mamić, dodajući da se kandidatkinje trebaju okrenuti sasvim drugom dijelu biračkog spektra ako žele ostvariti znatnije rezultate. A koji su to birači, može se detektirati najjednostavnijim istraživanjem, kaže, i tako odrediti daljnju strategiju.

Ne znaju za probleme malih

– Trebalo bi govoriti o tome koliko je grad devastiran s obzirom na 15 milijardi kuna proračuna, s koliko raspolaže. Nitko od kandidata nije pokazao viziju Zagreba – kaže Ankica Mamić. A što o svemu kažu prodavači na tržnicama? Lijepo je da kandidati dođu na tržnicu među “običan puk”, no trebali bi to činiti i češće, ne samo uoči izbora.

– Ako misle da će s dva bombona ili bilo čim što dijele kupiti naš glas, varaju se – kažu supružnici Orehovec koji prodaju na Utrini, dodajući da Zagreb ima mnogo većih problema i prioriteta koji se mogu rješavati i drugim putem, a ne obilazeći tržnice.

– I ne znaju što muči nas male. Kad ih trebamo, nema ih – kaže Dragica Murat koja prodaje na susjednom štandu.•

Komentara 2

GO
Goredolje00
15:40 08.03.2017.

Nek bude bilo tko gradonačelnik samo nek nebude ovaj "Superhik"

RP
rpzagreb
14:57 08.03.2017.

Da razum, stručnost, obrazovanje i napredak ponovo postanu relevantni čimbenici djelovanja i funkcioniranja gradske uprave, trebati će samo zdravi i civilizirani način razmišljenja svih nas. Da konačno izađemo iz ovog vladajućeg feudalnog poretka.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije