Hrvatski autoklub objavio je rezultate usporedbe javnih sustava iznajmljivanja bicikala u europskim gradovima, provedene u sklopu programa EuroTest u kojemu nije sudjelovala Hrvatska jer ovaj sustav još nije postavljen u našim gradovima. Ukupno je uspoređeno 40 javnih biciklističkih sustava u 18 zemalja, a podatke je u ožujku ove godine prikupio i analizirao Institut za regionalni razvoj i komunikacije Raumkom iz Triera u Njemačkoj.
Europska unija inače potiče zamjenu prijevoznih sredstava u većim gradovima s ciljem poboljšanja kvalitete života i zaštite okoliša. U idealnom slučaju, gradovi bi trebali biti u mogućnosti pružiti uslugu kratkoročnog iznajmljivanja kvalitetnih bicikala s fleksibilnim lokacijama preuzimanja i vraćanja, koje su povezane s lokalnim javnim prijevozom. Proces bi trebao biti ugodan, jednostavan i privlačan za korisnike, kako bi ponudio alternativu vozilima s emisijom štetnih plinova, a zadržala se mobilnost u gradovima. Stoga ovakvi biciklistički sustavi predstavljaju rastuće tržište, važno i u turističkoj ponudi, ali je potrebno dulje razdoblje prije nego postanu uobičajena pojava.
Lyon najbolji, Nizozemska na začelju
Glavne kategorije testiranja bile su pristupačnost, informacije, jednostavnost postupka te sami bicikli. Sustav Velo`v iz Lyona u Francuskoj osvojio je prvo mjesto, dok su tri nizozemska sustava na začelju ljestvice, pokazalo je ovo istraživanje.
Većina javnih sustava za iznajmljivanje bicikala pogodna je za turiste i domaće stanovništvo, što je bio jedan od fokusa ovogodišnjeg istraživanja. Gotovo 60 posto operatera obuhvaćenih testom sustavima obuhvaća cijeli grad, a kod više od trećine usluge su ograničene u užem centru grada, stoji u istraživanju.
Hrvatska nije sudjelovala u testiranju
Iz HAK-a sa žaljenjem konstatiraju da Hrvatska nije sudjelovala u ovom istraživanju jer nijedan od gradova poput Zagreba, Splita ili Varaždina nema organizirane javne gradske sustave iznajmljivanja bicikala. Tek sporadično postoje pojedine privatne tvrtke koje nude bicikle u najam.
– Hrvatskim gradovima predstoji veliki posao uređivanja infrastrukture i usklađivanja s cestovnim prometom i pješačkim stazama i prijelazima – komentirao je Igor Novačić iz Hrvatskog autokluba.
grad zagreb tj bandiceva gradska uprava sluzbeno iznose lazne podatke o biciklistickim stazama kako bi se prikazali naprednijima pred europskim partnerima. zagrebacka gradska uprava kontinuirano i svjesno laze o kvaliteti i kilometrima staza. zagreb je, po pitanju biciklisticke infrastrukture, na, na razini najprimitivnijih europskih gradova.