Listopadski su snijeg Zagrepčani zadnji put doživjeli prije čak 150 godina! U četvrtak je palo sedam centimetara snijega na Medvednici, a jučer ujutro visina bijelog plašta popela se na deset centimetara.
Hoće li nameti snijega zatrpati Zagrepčane? Je li Zimska služba spremna za sezonu, koja će - sudeći po svemu - biti i te kako nepredvidiva.
- Iako nam još nisu osigurana sredstva za naša potraživanja, koja za iduću sezonu iznose 42 milijuna kuna, tvrdim da smo spremni - izvještava rukovoditelj Zimske službe Srećko Vučković, te dodaje:
- Prošle smo godine za posipavanje zagrebačkih prometnica utrošili 16 tisuća tona soli. Dodamo li plaćanje 250 zaposlenika, financiranje 130 ekipa i održavanje 23 specijalna vozila - taj je iznos realan.
Na pitanje ima li Zimska služba dovoljno radnika i ralica, odgovara:
- Upravo potpisujemo ugovor s kooperantima koji će nam osigurati dodatne radnike i mehnizaciju već od 1. studenog, kada i službeno moramo biti spremni - kazuje Vučković.
Zagrebačke ceste imaju desetak baza iz kojih Zimska služba tijekom snježnih dana kreće na teren, doznajemo od Suzane Rebić iz Službe za odnose s javnošću. Baze Sesvete 1, Sesvete 2, Sesvete 3, Dubrava, Jarek, I. B. Jazbina, Prečko, Remetinec, Lomnica i Žitnjak polazne su točke 130 ekipa, koje tijekom snježnih dana očiste čak 1400 kilometara gradskih prometnica.
Vučković objašnjava:
- Tijekom jakih mećava građani se žale na našu neefikasnost. Postoje prometnice prve i druge razine prednosti. Ceste s prvom razinom prednosti čistimo u roku od pet do osam sati nakon padalina, dok ceste druge razine moramo raščistiti za 24 sata.
Osim prohodnosti zatrpanih cesta, Zimska služba vodi brigu i o intenzitetu jačine snježnih padalina. Služba razlikuje četiri stupnja. Na Zagreb, primjerice, redovito pada slab snijeg kategoriziran u jedan od prva dva stupnja, par najsnježnijih tjedana pripada u treći stupanj, dok se četvrti odnosi na rijetke dane velikih mećava.
Dalibor Klobučar