Što ranije počneš mijenjati navike i educirati se, lakše ćeš razumjeti principe zdrave prehrane. Stav je to ekipe iz tvrtke Bite Me, neumornih kreativaca koji ljubiteljima slatkih zalogaja žele ponuditi zdraviju alternativu. Stoga su odlučili da će za Svetog Nikolu u suradnji s Večernjim listom u pet zagrebačkih osnovnih škola podijeliti svoje kolačiće i usto educirati đake o kvalitetnim međuobrocima te važnosti unošenja prirodnih namirnica u organizam.
Najbolji zalogaj na svijetu
Zagrebački poduzetnici, u inicijalnom sastavu Edo i Luka Mujkić te Petra Mihalić, svoju su inicijativu tesali pod okriljem Startup Factoryja, akceleracijskoga programa Zagrebačkog inovacijskog centra (ZICER), posvetivši se upravo zdravim snackovima.
– Ideju smo gradili i prije samog ZICER-a. Petra i ja godinama smo radili u istoj firmi, a s Lukom sam provodio projekte vezane uz sportsku prehranu. U jednom je trenutku došlo je do zasićenja u sustavima u kojima smo radili i htjeli smo sami nešto pokrenuti, a i startup scena u Hrvatskoj počela je jačati pa se cijeli proces dogodio sinkronizirano za nas troje – pojašnjava nam Edo Mujkić.
A sve se počelo konkretnije kuhati 2017. kada su prvi put došli u ZICER s projektom koji je bio orijentiran na softver, odnosno na neko od tehnoloških rješenja. Tada još nisu imali jasan smjer u kojem žele odnijeti svoj proizvod, a iako nisu pobijedili na ZICER-ovu natjecanju, to je bila prilika da nauče kako scena diše, a prošli su i intenzivne edukacije i mentorstva te ostvarili brojne kontakte da bi krajem 2019. otvorili firmu, a početkom 2020. imali i prvu investiciju. Prepoznala ih je jedna slovenska tvrtka, s tradicijom dugom 70 godina, koja se prvenstveno bavi medom i njegovim derivatima, a u Bite Me je uložila 350 tisuća eura.
– Primarna ideja bila je kreirati proteinske energetske proizvode za sportaše jer smo shvatili da im se nerijetko nude proizvodi koji su sve samo ne kvalitetni, prvenstveno zbog količine aditiva koje sadrže, i onda je krenulo s pitanjem možemo li to napraviti na zdraviji način? To je nekako bilo moje i Lukino nasljeđe iz sektora sportske prehrane u kojem smo već imali podosta iskustva. Ali onda je počela pandemija i barem 50 posto naših kontakata propalo je pod teretom lockdowna. Tu smo krenuli pivotirati na tržištu i zahvalni smo što nam je ZICER usadio jak "mindset" da se ne treba čvrsto držati nečeg što ne možeš trenutačno ostvariti, već da moraš dalje razvijati ideju. Tako smo odlučili razviti koncept zdravog snackinga i ponuditi ga široj masi ljudi kao desert. A tako je zapravo i nastao naš lava cookie u tri varijante, punjen maslacem od lješnjaka, kremastim nadjevom od bademova maslaca te punjenjem od maslaca indijskog oraščića – prisjeća se Edo Mujkić.
U međuvremenu su, dodaje, razvili i proteinske kolačiće, koji dolaze s punjenjem od indijskog oraščića, kikirikija i badema, a na ovogodišnjem su sajmu u Londonu proglašeni najboljim zalogajem na svijetu. Nude se i četiri vrste voćnih pločica, s lavandom, notama citrusa, u kombinaciji suhih smokvi, maslinova ulja i himalajske soli te kakao-pločica sa sjemenkama konoplje.
Djeci ponuditi alternativu
Ovjenčani su i ZICER-ovom nagradom u sklopu Global Growth Programa za zrelije startupe u kojemu su dobili i 20 tisuća eura podrške za izvoz proizvoda na strana tržišta. A želja iza svakog proizvoda jest da oni budu prirodni i čisti, a tijekom osmišljavanja okusa dobili su i neke neočekivane benefite pa su tako i veganski i bezglutenski. Dobra su opcija i za dijabetičare, koji ih također mogu konzumirati u umjerenim količinama, a prikladni su i za oboljele od celijakije.
>>VEZANI ČLANCI:
Statistike koje pokazuju znatan porast pretilosti u djece te edukacija mladih o zdravim snackovima potakla ih je na podjelu proizvoda školarcima.
– Odrasle je na neki način teže educirati jer već imaju usađena razmišljanja pa želimo probati usmjeriti đake da promišljaju o onome što konzumiraju. Usto, djeci je kod hrane najvažniji okus i prva imaju odbojnost prema ovakvom tipu proizvoda dok ne kušaju i uvjere se u suprotno. Ideja je da klinci možda u nekom trenutku skrenu pažnju svojim roditeljima da postoje opcije koje mogu zamijeniti nezdrave grickalice – pojašnjava Edo Mujkić.
Stoga su, uz podjelu kolačića, izradili i materijale kojima na djeci razumljivom jeziku žele pružiti osnovne informacije o nutrijentima i o tome što dobivaju iz ugljikohidrata, zdravih masti, proteina, vlakana... Sve što unosiš u tijelo donosi ti neke benefite, govori ekipa iz Bite Me, samo je cilj otkrivati koja namirnica čemu služi te kako uzeti najbolje iz hrane.
– I djeca i odrasli često grickaju, a ideja iza tih zalogaja nije da nas oni nahrane, već nas privlače svojim okusom. Nerijetko posegnemo za namirnicama koje su loše za nas pa pokušavamo skrenuti pažnju na alternative. Voljeli bismo da su i naše poslastice jedna od tih opcija, a važno je naglasiti da iza svega stoji struka i promišljanje o proizvodu – zaključuje Edo Mujkić.
>>VIDEO: Koncertom Zagrebačkih solista u Oktogonu započelo 'zagrijavanje' za Advent
Nude proizvode djeci na razumljivom jeziku poput bite me i snack.