Zagrepčanka koja se vozila tramvajem broj 12 ugodno se iznenadila kontrolorom ZET-a koji je ušao u tramvaj. Odlučila ga je pohvaliti. Kaže da je svojim pristupom ljudima sve ugodno iznenadio.
"Vozeći se danas u tramvaju 12 oko 10.40 ulazi kontrola očekujući da ne pričam kakvi su, svi to znamo...ulazi ovaj gospodin koji je bio pravo osvježenje i sve nas ugodno iznenadio svojim pristupom, pitajući ljude kako su,da li su se naspavali,djecu sa slušalicama pitao što slušaju ... Bravo gospodine svima je stavio u tramvaju osmijeh na lice, što je dokaz koliko ljudima malo treba! Dragi ZET želim vam što više ovakvih prekrasnih kontrolora!", napisala je u objavi.
"Svijet bi bio drugačije mjesto kada bi se par pola ljudi tako ponašalo, svaka čast", stoji u jednom od komentara ispod objave.
Kako pišu u ZET-u djelatnici kontrole karata svakodnevno na području prometne mreže, u svim tramvajskim i autobusnim vozilima, kontroliraju valjanost voznih karata.
"Kako bi usluga prijevoza bila što kvalitetnija i kako se ne bi usporavao prometni proces od obostrane je koristi njegovati korektnu suradnju između našeg kontrolnog osoblja i putnika. Važno je znati, kako kontrolori karata svoj posao mogu obavljati u civilnoj ili službenoj odjeći. Prilikom kontrole, svaki djelatnik mora se identificirati identifikacijskom iskaznicom, a preporuka jest da upravo iskaznicu istaknu na vidljivom mjestu svoje civilne ili službene odjeće.
S druge strane, putnik na zahtjev kontrolora mora predočiti valjanu voznu kartu, a ukoliko kartu nema ili je istekla, na zahtjev ovlaštene osobe prijevoznika dužan je dati vjerodostojne podatke o svojem identitetu. Odbije li putnik dati tražene podatke i prekine li se bilo kakav oblik korektne komunikacije, kontrolor može zatražiti pomoć, odnosno asistenciju policijskih službenika.
Eventualne i opravdane prigovore na kaznu moguće je u roku 8 dana od prekršaja uputiti na adresu: karte@zet.hr ili dostaviti pisanim putem na adresu : "Zagrebački električni tramvaj d.o.o., Odjel za zaštitu tarifa, Ozaljska 105, 10000 Zagreb", objašnjavaju u ZET-u.
Kazne za one bez valjane karte
"Novčanom kaznom od 500,00 do 800,00 kuna (66,36 - 106,81 €) kaznit će se za prekršaj putnik ako na zahtjev ovlaštene osobe prijevoznika ne predoči valjanu voznu kartu radi kontrole", stoji u službenim odredbama javnog prijevoza u Zagrebu.
Počinitelju prekršaja, nadležni komunalni redari na temelju vjerodostojne dokumentacije, odnosno izvješća prijevoznika, izdat će potvrdu o počinjenom prekršaju u visini polovice propisanog minimuma novčane kazne, odnosno 250,00 kuna (33,18€). Ukoliko počinitelj prekršaja plati izrečenu novčanu kaznu, neće se voditi prekršajni postupak.
Ne plati li počinitelj prekršaja izrečenu kaznu izdat će se obavezni prekršajni nalog s troškovima prekršajnog postupka, s rokom plaćanja od 8 dana. Novčana kazna izrečena obaveznim prekršajnim nalogom smatrat će se u cijelosti plaćenom, ako počinitelj prekršaja plati dvije trećine izrečene kazne, odnosno 333,00 kuna (44,20 €), kao i trošak postupka koji iznosi 200,00 kuna (26,54€). Podnese li počinitelj prekršaja prigovor na novčanu kaznu izrečenu obaveznim prekršajnim nalogom, nastavit će se pokrenuti prekršajni postupak pred nadležnim sudom, a u suprotnome pokrenut će se i ovršni postupak. Na službenoj potvrdi koju kontrolor karata izdaje putniku bez valjane karte, nalaze se i podaci o broju žiro računa i pozivu na broj uplate, a koji su potrebni za plaćanje općom uplatnicom ili uplatom putem Internet bankarstva", kažu iz ZET-a.
Video: Kako uštedjeti struju i vodu pri pranju rublja?
Dokaz da jedan osmijeh i lijepa riječ čine čudo! Nažalost je većina to zaboravila...