Psovke nervoznih vozača na putu na posao očitavalo se s usana jednako lako kao i kod nogometaša kada “fulaju zicer”. Sve to zbog jednog prometnog traka manje, koji već neko vrijeme svako jutro izaziva krkljanac kod Zapadnog kolodvora, u Hanuševoj ulici!
Naime, gradski Ured za promet još je u kolovozu donio rješenje da se ukida lijevi trak Hanuševe. Prije nekoliko dana Zagrebačke ceste plan su realizirale iscrtavši žutu crtu, suzuvši prometnicu oko tri metra.
U suprotnom smjeru
– Zapadni je kolodvor sam po sebi usko grlo i nije mi jasno zašto se išlo usporavati, a ne ubrzavati promet, pogoršati čistoću zraka, a ne poboljšati i sve to na štetu stanovnika. Gužva je do Gajnica, požalila nam se čitateljica.
Iako vozači ne gledaju blagonaklono na odluku već spomenutog Ureda, ima i onih kojima je laknulo. Prije svega vozačima tramvaja, koji su pozdravili novu regulaciju prometa.
– Ovako je puno bolje jer se više ne ide “čelom u čelo” s automobilima. Kada dolazim iz smjera zapada vozači koji divljaju nemaju nikakve šanse zakočiti, ispričao nam je Andrija Babić, koji već gotovo 40 godina vozi tramvaj u gradu.
Naime, vozači su koristili i sjeverni trak za vožnju iako je on od samoga početka bio “rezerviran” isključivo za tramvaje koji dolaze na okretište.
– Veće su gužve, no prije se događalo puno više nesreća. Stradali su pješaci jer su se auti prestrojavali doslovno na zebri kada bi im naletio tramvaj iz suprotnog smjera, rekao je taksist, vjerodostojan svjedok svakodnevnih događanja, parkiran nasuprot glavnog ulaza u kolodvor.
Sve po zakonu
– Bez ovakve vrste signalizacije bilo je moguće, a to se događalo i u praksi, da osobna vozila koriste lijevi trak za vožnju u kontra smjeru, što je vrlo problematično, odluku je obrazložio Marijan Ključarić iz gradskog Ureda za promet.
– Moramo promet usuglasiti s osnovama zakona o sigurnosti, odnosno moramo sprečavati nasuprotne smjerove kretanja motornih vozila i tramvaja, zaključio je Ključarić.
Sve sam intelektualac u gradskom Uredu za promet...žuta farma dugoročno ne košta manje od fizičke prepreke koja može maksimalno proširiti prostor za automobile a u isto vrijeme u potpunosti odvojiti javni gradski prijevoz. Radi se o najobičnijim betonskim polukuglama koje se postave uz traku i kraj problema. Tramvajski , promet se do te mjere ubrzava da se ljudi u gradu mogu bez problema osloniti na isti, čak štaviše udibniji je i sigurniji, pa samim time i broj vozila na cesti u gradu bi počeo padati...ali, treba to smisliti...