krpaju rupe

ZET-ova karta za 25, a mjesečni pokaz za 430 kuna!

ZET
Foto: PIXSELL
1/4
18.11.2010.
u 18:30

Štednja na tračnicama: Umjesto svakih pet do 10 minuta, manji broj vozila čekat ćemo na stajalištu 15 do 20 minuta

Moraju se ukinuti besplatne karte jer Grad više ne može pratiti ovakvu socijalnu politiku, kazao je Dubravko Baričević, direktor ZET-a, nagovještavajući velike preokrete u poslovanju najveće Holdingove podružnice koja grca u dugovima od nešto manje od milijardu kuna.

Milan Bandić, zagrebački gradonačelnik, smatra da je došlo vrijeme da se konačno uvede pravedna raspodjela subvencija i da oni koji imaju više - plate više. Tako se neće samo povećati proračun, nego i uvesti red u poslovanje ZET-a.

Cijena jednokratne karte mogla bi skočiti i više od 100 posto, jer je ekonomski opstanak ZET-a moguć jedino ako se za jednu vožnju naplati 25 kuna. Međutim, tu nije kraj. Povećat će se i cijene mjesečnih karata - i to na 430 kuna!

Tako je moguće da će đaci i studenti imućnih roditelja morati svaki mjesec platiti punu cijenu.

– Cijene mjesečnih karata pokušat ćemo rangirati prema imovinskom stanju. Prebivalište će se također uzeti u obzir, zbog prireza koji Zagrepčani moraju plaćati – objasnio je direktor.

Bogati plaćaju

Najnovija informacija iz ZET-a sigurno neće razveseliti srednji sloj koji će, kao i uvijek, najviše “nastradati”. Dok se u većini kućanstava gleda svaka kuna neće biti lako provesti bolne rezove i dodatno ugroziti standard građana, no drukčije, tvrdi voditelj podružnice, ZET neće moći opstati.

– Istina je da smo u problemima. Upitni su vožnje, rate leasinga, održavanje... – iskren je bio Baričević.

Naime, voditelj ZET-a gradonačelniku će predložiti novu shemu voznoga reda po kojoj bi se smanjio broj tramvaja u prometu.

Krcati vagoni, duga čekanja i sporo kretanje kroz gradsku gužvu... Uskoro bi to mogla postati svakodnevica za sve nas koji na posao, u školu ili u bolnicu idemo javnim gradskim prijevozom.

Novosti će biti i u autobusnom prijevozu. Zadnja vrata ostat će zatvorena, a vozač će svakog putnika kontrolirati. Bez karte ulazak u autobuse više neće biti moguć. Kako bi se napunile blagajne, pojačat će se i kontrole.

Sljedeći tjedan ZET-ova “prva garda” putuje u Ljubljanu, da bi vidjeli kako se zarađuje u Uniji.

150.000 prodanih karata na mjesec putem SMS-servisa Baričeviću nije dovoljno - u Sloveniji imaju rješenje.

– Plaćanje SMS-om, kao i kontrole karata, veliki su dio naših prihoda, koji su u posljednje vrijeme jako pali – objasnio je Baričević.

“Nedodirljivi”

Besplatne karte i dalje će imati djeca s poteškoćama u razvoju, invalidi, gluhi i slijepi, djeca poginulih branitelja i davatelji krvi. Nezaposleni u obitelji koja “po glavi” zaradi više od 1700 kuna morat će otvoriti novčanik i platiti prijevoz. Čini se da je vremenu bezbrižnog vozikanja došao kraj, no kao i uvijek, zadnju riječ imaju gradonačelnik i Skupština.

Na sljedećoj sjednici Skupštine, koja je zakazana za 30. studenoga, raspravljat će se o proračunu, a time će se riješiti i sve postojeće dvojbe o cijeni karata, subvencijama, voznim redovima, likvidnosti ZET-a...

Komentara 152

XN
xnet0822
06:53 19.11.2010.

No passaran !

VO
voda
18:18 19.11.2010.

Kad je u New Yorku gradonačelnik digao cijenu karte za par centa, narod ga je bojkotirao svi su išli pješice na posao, kasnili i napravili totalni kaos u gradu. Gradonačelnik je odustao od poskupljenja. Usput, cijena karte za bus je u New Yorku 2,25 $, oko 12 kuna.

MO
morales
19:24 18.11.2010.

Hahaha, 25 kuna!!!! Idemo u Guinessa!! Kakav London, kakva Moskva, kakav New York! Zagreb je centar svijeta, pa je red da to i platimo!!!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije