Novi sistem

Cijene prijevoza se smanjuju, no povećava se zarada vozača

taxi
PIXSELL
14.10.2010.
u 19:27

Novi modeli naplate prilično su nepregledni, a upitno je može li se prijedloge uopće realizirati, pogotovo zato što je linijski taksi prijevoz u suprotnosti s postojećim pravilnikom.

Jesu li novi sustavi naplate na kojima zagrebačko taksi udruženje temelji plan “preživljavanja” – vrhunski biznis ili prijevara? Dan prije štrajka taksista testirali smo “plan” kojim kupci plaćaju manje, a taksisti zarađuju više.

Manja cijena, veća zarada

Unatoč tome što će taksisti morati odustati od linijskog prijevoza koji sadašnji pravilnik o taksi prijevozu ne dopušta, što nam je potvrdio i Davor Jelavić, pročelnik gradskog Ureda za promet, i taj se oblik rada našao na našem “meniju”. Naime, taksisti su predložili da se vozači na linijskom prijevozu zaustavljaju na stanicama ZET-a i tamo nude usluge potencijalnim “mušterijama”, no time bi izravno utjecali na rad javnog gradskog prijevoza što, poručuju iz Grada, nije dopušteno. U slučaju da taksist uspije “napuniti” vozilo s troje putnika, svatko bi bio obvezan platiti 30 kuna za jednu vožnju, odnosno, ukupno 90 kuna. “Klasična” cijena prijevoza za jednu osobu na relaciji Gl. kolodvor-Šestine (jedna od predviđenih linija) iznosi 72,50 kuna, što znači da će ZG taksisti na “jeftinijem” prijevozu zapravo i zaraditi.

Na kolodvoru smo sjeli u taksi, a na okretištu u Šestinama smo bili za nešto manje od pola sata. Vozača smo pitali koliko će nam naplatiti ne nađe li još putnika. Odgovorio je da ne zna, no pretpostavlja da bismo u tom slučaju, uzimajući u obzir model “B plus”, trebali platiti samo 30 kuna.

Sustav “pretplate”

Međutim, kako će taksisti pristati na naplatu 60 posto manje cijene?

Slični problemi će se, pretpostavljamo, pojaviti i u “pretplatničkom modelu”, nazvanom “C plus”. Sistem bi od korisnika zahtijevao discipliniranost i predvidljivost. Najzahtjevnija, ali i najpovoljnija varijanta prijevoza predviđa “pretplatu” za najmanje tri vožnje tjedno, a vozilo bi dijelilo nekoliko putnika. Simulirali smo vožnju od Dubca do Autobusnog kolodvora i “kupljenje” još dvaju putnika pred kućnim pragom. Pola sata i 11,7 prijeđenih kilometara kasnije, tahometar je pokazao 106,50 kuna, no i ovdje cijena prijevoza “po glavi” iznosi 30 kuna i na dužim relacijama, naravno uz prijašnju najavu.

Taxi Cammeo, koji smo također uzeli za primjer, s druge strane ima fiksne cijene prijevoza. Tako se za pet kilometara naplaćuje 20, a svaki dodatni pet kuna, bez najave, kao što je to slučaj kod modela ZG taksista koji su najavili i uvođenje jedinstvene cijene do zračne luke. No, kolika bi bila cijena te usluge, vozači još nisu otkrili.

Komentara 36

ME
mestarm
14:13 30.05.2016.

Problem postoji i neće ga biti lako rješiti. Ako netko radi pošteno i propada, a istovremeno drugi radi nepošteno (npr. predstečajne nagodbe) i uspijeva, što se čudimo? Krajnji građanin gleda nižu cijenu (kratkoročno), a istovremeno sami sebi kopamo jamu. Sve ima svoju cijenu, tako i taxi. Treba je propisati na razini grada (npr Munich), ujediniti sav javni prijevoz pod jednu kapu (hž, zet, privatnike - kao i taxi), urediti parkirne cijene, tj. da se strateški odredi smjer razvoja grada i da građani imaju izbor. Ukloniti nelojalnu konkurenciju, dimenzionirati kapacitete da zadovoljavaju potrebe i racionalizirati sustav, te spriječiti "nelojalnu" konkurenciju. Omogućiti uber, car-sharing i ostale varijante, ali strogo kontrolirane, tj. da se ne umanji sigurnost građana.

Avatar Niškorist
Niškorist
15:28 30.05.2016.

Tekstopisac gdje nađeš takve podatke ?

LI
lietuva
20:32 14.10.2010.

Auto Radio Zagreb, dajte shvatite da ste gotovi i da su vam se ne godine nego desetljeća bahatosti, monopola i nadutosti obili o glavu, te da je građanima dosta cijele ove klike, a koje ste i vi dio, koja ih uporno i besramno pljačka. Slikajte si svoje oronule Mercedese, stavite u album za pokazivanje unucima i... by, by!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije