Radi već 40 godina

Najstariji kontrolor: Sat je koštao 1 dinar, znao sam gotovo sve koji parkiraju na Trgu

09.12.2015.,Zagreb - Mirko Zivkovic, najstariji kontrolor parkiranja u Zagrebparkingu.  Photo: Jurica Galoic/PIXSELL
Foto: Jurica Galoić/Pixsell
1/3
10.12.2015.
u 14:20

Radnička klasa vozila je fićeke, a glavešine mercedese. Ljudi bi ostavili ključeve da im mi nađemo mjesto, kaže Mirko Živković. U početku su se karte kupovale na parking-satovima, a nije bilo kazni, nego su po povratku plaćali razliku, prisjeća se Ćiro

 – Svake je subote na Kaptolu Savka Dabčević-Kučar ostavljala svoju ladu, no nije sama tražila mjesto za auto, već bi mi dala ključeve da ga ja parkiram. Suprotno je bilo s Vladimirom Bakarićem, koji je dolazio mercedesom, no imao je vozača pa je on ostajao u autu i tako nikada nije plaćao parking – prisjetio se samo nekih od dogodovština u 40 godina svoje karijere Mirko Živković, najstariji kontrolor u Zagrebparkingu.

Samo radim svoj posao

Ključeve automobila davali su mu i Mika Tripalo, Dražen Budiša i Jakov Blažević, jedni od glavnih aktera Hrvatskog proljeća i čelnici tadašnje države, a posljednjih godina, otkako radi na pauku, nagledao se i podignutih automobila današnjih političara. Nakon puna četiri desetljeća rada u jednoj od Zagrepčanima najomraženijih tvrtki kazao je da nikada nije došao u sukob s građanima.

– Ja samo kažem da radim svoj posao i da imaju mogućnost pisanja žalbi, no i da reda mora biti te da svatko zna da čini prekršaj – ističe Živković. U tvrtki se zaposlio 1972. preko Student servisa te radio godinu i pol.

Potom je otišao u vojsku, a nakon povratka dobio je stalan posao. Ni tvrtka ni gradske ulice tada nisu izgledale ni približno kao danas. Zagrebparking se zvao Centar i imao je samo 10 zaposlenih koji su kontrolirali parkiralište na današnjem Trgu bana Jelačića, u Gajevoj, Bogovićevoj, Cesarčevoj i najužem središtu grada. Sat vremena na parkiralištu na glavnom trgu koštao je 1 dinar.

– U početku su vozači kupovali karte na parking-satovima, a naš je posao bio kontrolirati plaćaju li ili ne. Tada nije bilo kazni ako netko ne plati unaprijed ili ostane dulje, već bi nakon povratka platili razliku – prisjeća se Živković.

Nisu funkcionalni

Parking-satovi ukinuti su 1975. jer se nisu pokazali funkcionalnima, a naplatu su obavljali samo kontrolori. Živković, kojeg prijatelji, ali i brojni Zagrepčani, znaju pod nadimkom Ćiro, prisjeća se i da je tada bilo malo automobila i vozača, no da se znalo tko što vozi.

– Radnička klasa vozila je fićeke, stojadine i bube, a glavešine, odnosno bogati i političari, mercedese, citroëne, peugeote i slična vozila iz uvoza – objašnjava Živković dodajući da nije bilo napetosti i borbe za parkirališno mjesto. Budući da je bilo malo i mjesta i vozača, građani su im često ostavljali ključeve automobila kako bi ih parkirali kada bi se mjesto oslobodilo, a za nagradu su znali dobiti i napojnicu.

Komentara 1

Avatar nemam-pojm@
nemam-pojm@
19:02 10.12.2015.

Automobila ima koliko i odraslih, malo smo previše vezani za tu pokretnu imovinu. Kao da je poseban član obitelji!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije