Novi ulaz u Zagreb

Otkrivamo kad se (napokon) uređuje najveći rotor u državi

rotor Zagreb
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
1/2
21.12.2015.
u 10:25

Kroz ovaj kružni tok, čiji je promjer 74 metra, u danu prođe oko sto tisuća vozila, što je dva puta više nego što je planirano. Uz rotor, planira se i izgradnja produžetka Vrapčanske i, konačno, Jarunskog mosta

Više nema nikakve dileme, ujesen sljedeće godine kreće jedan od najvećih građevinskih zahvata ikad – denivelacija za neke i zloglasnog rotora na Remetincu.

Kroz najveći kružni tok u gradu, vanjski mu je promjer 74 metra, dnevno prolazi gotovo 100.000 vozila. Drži se da je to dvostruko od kapaciteta kada se rotor gradio. Gužve su svakodnevne, pogotovo pojačane od 2009. s bujanjem novog naselja oko Arena Centra i nove dvorane. U devet godina, između 1997. i 2006., zabilježeno je 2700 prometnih nezgoda sa 216 ozlijeđenih.

Grade i Jarunski most

Ispada tako kako gradonačelnik Milan Bandić nije blefirao u posljednjim medijskim istupima tvrdeći kako je denivelacija rotora prioritet. Građani koji žive u okolici rotora posljednjih dana javljaju o geodetskim i drugim ekipama koje vrše različita mjerenja ispod rotora. O autentičnosti informacije raspitali smo se kod Dinka Bilića, pročelnika Gradskog ureda za prostorno uređenje i izgradnju.

– U tijeku su pripremne radnje nakon kojih će IGH izraditi projektnu dokumentaciju. Kada se to završi, napravit ćemo i natječaj za izvedbeni projekt na kojem ćemo izabrati najboljeg izvođača za denivelaciju sadašnjeg rotora. Nadamo se da će radovi početi ujesen sljedeće godine te da neće trajati više od dvije godine. Dakle, iako neke istine ima u tome da su zbog žalbe radovi odgođeni na cijelu godinu dana, ipak nije riječ o tolikom razdoblju. Uz denivelaciju rotora izvršit će se i produžetak Vrapčanske ulice te se konačno izraditi i Jarunski most, rekao nam je Dinko Bilić. Kako je Večernji pisao sredinom godine, Institut građevinarstva Hrvatske s partnerima žalio se na rezultat natječaja kojim je Grad Zagreb dodijelio izradu glavnih i izvedbenih projekata rekonstrukcije rotora na Remetincu zajednici ponuditelja. Žalba je bila upućena Državnoj komisiji postupaka javne nabave koja je tako usvojila žalbe tvrtki URS Polska, IGH d.d. i Zavoda za unapređivanje iz Osijeka. Grad je imao više opcija nakon takve odluke – da odluku zanemari, raspiše novi natječaj ili odluku usvoji. Kako stvari stoje, prevagnulo je mišljenje kako odluku treba usvojiti te je tako posao izrade projektne dokumentacije za rekonstrukciju, odnosno denivelaciju remetinečkog rotora pripao IGH-u. U ovom trenutku ne može se sasvim točno znati kako će izgledati lokacija koja danas predstavlja ne samo usko grlo ulaza u grad već i povratak iz njegova zapadnog dijela prema novom Zagrebu.

Dva tunela za spoj avenija

Iz Grada su, međutim, dali naslutiti da bi se trebalo raditi o rješenju gdje će se spoj Avenije Dubrovnik i Jadranske avenije denivelirati tako da se te dvije avenije spoje dvama tunelskim cijevima iznad kojih će prolaziti tramvajske linije te prometnice koje će se nadovezivati na izlaz s Jadranskog mosta. Dakle, prihvaćeno je rješenje koje se spominjalo već nekoliko puta. Radovi bi, doznajemo, trebali stajati 200 milijuna kuna. Ipak, sve dok se ne završi projektna dokumentacija neće se znati kuda će za vrijeme izgradnje teći gust promet. Novac za pregradnju ove gradske prometne točke, kaže Dinko Bilić, odvojen je te se ne može dogoditi da cijeli projekt zastane i ne provede se do kraja.

Komentara 54

SD
speed_d
10:38 21.12.2015.

obujam? ozbiljno? jel da se smijem il da plačem?

Avatar Proleter
Proleter
11:39 21.12.2015.

Odakle više izviru toliki neobrazovani novinari? Pa kakav obujam, pobogu? Mrš natrag u školu, bando nepismena!

MA
maricivan
11:35 21.12.2015.

Nakon 3godine korištenja aplikacije Večernjaka sad sam se morao ulogirati da javno umrem od smijeha "obujmu" vanjskog dijela rotora od 74m. Da nisam pročitao ne bih vjerovao.........4razred osnovne

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije