Avenija Dubrovnik - najpopularnija zagrebačka šetnica. A nisu daleko ni Slavonska, Selska, Savska, Vukovarska i redom ostale velike, ali i male zagrebačke prometnice. Jer građani, čini se, ne mogu odoljeti pretrčavanju kolnika na mjestima gdje to nije dozvoljeno.
Pa smo tako, stojeći uz nekoliko cesta, jučer zabilježili više od 20 pretrčavanja pješaka u samo pola sata. Gotovo da se nadopunjuju - red automobila, red pješaka, red automobila, red pješaka. Trče svi, i stariji i mlađi, na rolama, s biciklima, opremljeni kolicima za kupnju, čak i onima dječjima...
“Valjda mi ništa neće biti”
Iz Policijske uprave zagrebačke poručuju kako je riječ o velikom problemu, iako statistike pokazuju značajan pad broja prekršaja pješaka. Tako je u prva četiri mjeseca 2016. PU zagrebačka zabilježila 926 prekršaja pješaka, dok ih je u istom razdoblju lani bilo 2124. Također, smanjen je broj nesreća koje su uzrokovane upravo neopreznošću pješaka.
– U prva četiri mjeseca ove godine zabilježeno je 125 nesreća u kojima je vozilo naletjelo na pješaka, što je za 42 manje nego u istom razdoblju 2015. – poručuju iz PU zagrebačke te objašnjavaju kako se prekršajem pješaka smatra kada prilikom prelaska kolnika ne koristi obilježeni pješački prijelaz te kada ne poštuje semafor. Ako policajac ulovi pješaka u prekršaju, na licu mjesta naplaćuje mu kaznu od 300 kuna.
Ipak, Zagrepčane to, čini se, ne brine previše, pa iako ih prema statistici manje trči preko cesta, i dalje ih puno svakodnevno igra ruski rulet na prometnicama. Neki tvrde kako nije sve crno-bijelo te kako imaju opravdanje.
Posebno su opasni oni koji na cestu istrče iz grmlja te ih vozači ne mogu vidjeti
Ivan Dadić
prometni stručnjak
– Pretrčavam cestu, što ću kad imam zdravstvenih problema i ne mogu koristiti stepenice u pothodniku – govori 61-godišnja Kata Sivić koja već 20 godina živi u Zapruđu, a u zadnje joj je vrijeme pravi izazov doći do tržnice u Utrinama koja joj je od stana udaljena tek stotinjak metara.
– Ili pretrčavam cestu ili uzmem taksi da me prebaci preko Avenije Dubrovnik i to plaćam 20 kuna. Ma cijelu bih mirovnu dala samo da mi stave zebru ovdje preko ceste – govori umirovljenica priznajući da zna kako je cesta opasna te je čak i svjedočila nesrećama s naletima automobila na pješake. Ipak, opravdanja za pretrčavanje preko crvenog svjetla nekoliko stotina metara dalje, na semaforu kod Avenue Malla, nema student Ivano. Kako kaže - tako je brže, valjda mu se neće ništa dogoditi, a nada se da policija ne gleda.
Problem je regulacija
Da bi regulacija prometa u Zagrebu mogla biti puno bolja, posebice na velikim raskršćima, smatra prometni stručnjak Ivan Dadić, ali ipak napominje kako su glavni problem neodgovorni pješaci koji žele uštedjeti vrijeme.
– Posebno su opasni oni koji na cestu istrče iz grmlja te ih vozači ne mogu vidjeti – ističe Dadić, a na opasnosti upozorava i ZET.
– Pješaci jako puno istrčavaju pred vozila, što je izrazito opasno jer je zaustavni put tramvaja i autobusa duži nego kod ostalih vozila, a naglim su kočenjima ugroženi i putnici u vozilima - poručili su iz ZET-a.
Inace, bas zbog ovih 'trcecih' je tamo smanjeno ogranicenje brzine sa 70 na 60....