S kolodvora u Dugom Selu jučer točno u 12.53 sati krenuo je Končarov elektromotorni vlak koji je HŽ-u isporučen za zagrebački gradsko-prigradski prijevoz. Vlak koji vozi na relaciji Dugo Selo – Glavni kolodvor Zagreb – Savski Marof (Harmica) za točno 23 minute stigao je s prvim putnicima na Glavni kolodvor. Od ukupno ugovorena 44 nova vlaka, koji svi trebaju biti gotovi do kraja 2017., dosad je isporučeno deset za regionalni prijevoz, a ovaj je vlak prvi iz serije za gradsko-prigradski promet.
Ponosan premijer
Vlak ima 133 sjedeća mjesta, a ukupni mu je kapacitet 505 putnika. Ima dvije pokretne rampe za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima te prostor za bicikle. Maksimalna brzina vlaka je 160 kilometara na sat, ali zbog kratkih relacija između pojedinih stajališta ne ide brže od 120 km/h.
Prvu vožnju novim prigradskim vlakom nisu propustili premijer Zoran Milanović, ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić te šefovi HŽ-a i Končara.
– Jako sam ponosan što je ovaj vlak pušten u promet jer je riječ o vlaku 21. stoljeća, s modernom tehnologijom, uključujući i besplatni internet, a što je najvažnije riječ je o hrvatskom proizvodu. Gotovo 90 posto svih dijelova u tom vlaku je iz Hrvatske. On je gotovo cjelovit hrvatski proizvod i djelo hrvatske tvrtke Končar te brojnih podizvođača, tvrtki od Šibenika do Čakovca – rekao je ministar Siniša Hajdaš Dončić.
Tri milijuna putnika
Prema informacijama iz HŽ Putničkog prijevoza, u prvih osam mjeseci ove godine u gradsko-prigradskom prometu grada Zagreba bilo je tri milijuna putnika, što je slično kao i lani u istom razdoblju, a dnevno ih kroz Zagreb prođe oko 32 tisuće.
Poručujem ministru neka sjedne na bilo koji vlak za Varaždin i neka se vozi samo do Hum Luga gdje mu je kuća, pa neka onda kaže u kojem smo stoljeću.