prvi iz serije

Novi gradsko-prigradski vlak vozi 120 km/h i ima besplatan internet

06.10.2015., Zagreb - Premjer Zoran Milanovic vraca se u Zagreb novim elektromotornim vlakom koji pusten u redoviti promet na relaciji Dugo Selo-Zagreb, Glavni kolodvor-Savski Marof. Photo: Zeljko Lukunic/PIXSELL
07.10.2015.
u 10:01

Vlak ima 133 sjedeća mjesta, a ukupno stane 505 putnika

S kolodvora u Dugom Selu jučer točno u 12.53 sati krenuo je Končarov elektromotorni vlak koji je HŽ-u isporučen za zagrebački gradsko-prigradski prijevoz. Vlak koji vozi na relaciji Dugo Selo – Glavni kolodvor Zagreb – Savski Marof (Harmica) za točno 23 minute stigao je s prvim putnicima na Glavni kolodvor. Od ukupno ugovorena 44 nova vlaka, koji svi trebaju biti gotovi do kraja 2017., dosad je isporučeno deset za regionalni prijevoz, a ovaj je vlak prvi iz serije za gradsko-prigradski promet.

Ponosan premijer

Vlak ima 133 sjedeća mjesta, a ukupni mu je kapacitet 505 putnika. Ima dvije pokretne rampe za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima te prostor za bicikle. Maksimalna brzina vlaka je 160 kilometara na sat, ali zbog kratkih relacija između pojedinih stajališta ne ide brže od 120 km/h.

Prvu vožnju novim prigradskim vlakom nisu propustili premijer Zoran Milanović, ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić te šefovi HŽ-a i Končara.

– Jako sam ponosan što je ovaj vlak pušten u promet jer je riječ o vlaku 21. stoljeća, s modernom tehnologijom, uključujući i besplatni internet, a što je najvažnije riječ je o hrvatskom proizvodu. Gotovo 90 posto svih dijelova u tom vlaku je iz Hrvatske. On je gotovo cjelovit hrvatski proizvod i djelo hrvatske tvrtke Končar te brojnih podizvođača, tvrtki od Šibenika do Čakovca – rekao je ministar Siniša Hajdaš Dončić.

Tri milijuna putnika

Prema informacijama iz HŽ Putničkog prijevoza, u prvih osam mjeseci ove godine u gradsko-prigradskom prometu grada Zagreba bilo je tri milijuna putnika, što je slično kao i lani u istom razdoblju, a dnevno ih kroz Zagreb prođe oko 32 tisuće.

Komentara 10

RA
rarih2539
14:15 07.10.2015.

Poručujem ministru neka sjedne na bilo koji vlak za Varaždin i neka se vozi samo do Hum Luga gdje mu je kuća, pa neka onda kaže u kojem smo stoljeću.

BL
Blomberg
18:02 07.10.2015.

Vrijeme je da pocne redovito voziti Zagreb-Zabok-Krapina i natrag, a ne ona motorka sa koje mozes bilo gdje skociti kao sa nekadasnjeg samoborceka 1955 G.

DU
Deleted user
18:06 08.10.2015.

Eto, tko kaže da ne znamo! No dobro ne ide 400 km ko Japanski, ali onaj tak leti po zraku! A mi imamo pruge za 40 km/h!!! Sramota u 21 stoljeću. Pa naši dede su se brže vozili! Ovakav vlak bi mogao povezivati Varaždin - Krapina - Zagreb - Varaždin i tako u oba smjera. Svi Zagorci bi se s tim vlakovima vozili u Zagreb na posao. Fali komadić pruge od Golubovca do Krapine da se zatvori krug!!!!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije