Britanski glazbenik Billy Bragg nakon smrti Georgea Michaela izjavio je da ga njegova podrška LGBT zajednici, rudarima i ostalima čini jednako velikim aktivistom koliko i glazbenikom. Znalo se da je George Michael pomagao brojnim humanitarnim zakladama kao što su ChildLine, Children with AIDS, Comic Relief, Elton John AIDS Foundation, Gray Cancer Institute, Help a London Child, War Child...
Ni blizu tek lijepe marionete
No tek nakon njegove smrti procurile su priče o brojnim drugim privatnim donacijama kojima je pomagao onima kojima je pomoć trebala, a koje nisu bile namijenjene javnosti. Tako je, primjerice, dan nakon pjevačeve smrti voditelj Richard Osman na Twitteru otkrio je da je natjecateljica jednog showa produkciji priznala da nema novca za umjetnu oplodnju. Nakon što je Michael to doznao, toj njemu nepoznatoj ženi donirao je oko 15.000 funti, više od 130.000 kn za taj postupak.
Na stranu umjetnički rad i zaostavština pjesama prodanih u više od sto milijuna primjeraka, humanitarni rad Georgea Michaela bio je skriven, nije ga htio koristiti u marketinške svrhe. Među darovanim prihodima od najpopularnijih pjesama ističe se onaj od dueta s Eltonom Johom “Don’t Let the Sun Go Down On Me” iz 1991. godine, kojim je pomogao da zaraženi AIDS-om u to doba žive što je moguće manje sa stigmom predrasuda neupućene javnosti.
Kada se George Michael 1988. godine na koncertu Mandela Day popeo na pozornicu londonskog stadiona Wembley, možda je sasvim slučajno zabilježio najbolju sliku svojih humanitarnih ambicija. Na možda najvažnijem nastupu karijere u krupnom planu kamere vidio se odsjaj iz njegovih tamnih naočala i slika krcatog Wembleya, isti onaj “we are the world” s kraja 1984. kada je sudjelovao u humanitarnom singlu britanskih glazbenika “Do they know it’s Christmas” ili s Live Aid koncerta na tom istom stadionu u ljeto 1985.
Talentiranog pjevača i skladatelja, novopečenu megazvijezdu koja je taman krenula u samostalnu karijeru 1987. nakon rada u grupi Wham!, mnogi su doživljavali kao ljepuškastu pop-marionetu bez pretjeranih ambicija. No, teško da su mogli biti više u krivu. Za razliku od drugih glazbenika koji su na koncertu za Nelsona Mandelu, koji je netom poslije i izašao iz južnoafričkog zatvora, samodopadno promovirali vlastite hitove, George Michael pokazao je besprijekoran ukus i svijest o važnosti trenutka, izvevši tri obrade u počast uzorima.
Među ostalim i sjajnu pjesmu “Village Ghetto Land” Stevieja Wondera koja bi se i danas mogla iskoristiti za opis situacije u Alepu ili Vukovaru ili za opis ljudi koji u našoj zemlji kopaju po kontejnerima smeća tražeći bolju budućnost. Velika naušnica u obliku križa koja se u krupnom planu jasno vidjela na uhu Georgea Michaela na tom nastupu na Wembleyu 1988. podudarala se s današnjim “all inclusive” porukama papa Franje – da smo svi jednaki.
Čovjeka kojeg su neki mediji nakon smrti sramotno prikazali kao moralnu nakazu ili, parafraziramo li naslov njegova hita iz 2002., “Freeeka”, jedna je od pop-zvijezda koje su htjele više. I u tome je i uspio. Njegovo bogatstvo od 100 milijuna funti i vile podijelit će njegova brojna kumčad.
Tek kad je um ro saznalo se da je bio pravi filantrop!