Seksi provokacije u modnim kampanjama

Pornografski prizvuk 
kod Wanga jeftina je manipulacija s ljudskosti

Alexander Wang
Foto: Promo
1/6
12.01.2015.
u 12:00

Naš modni dvojac ELFS provocira u stilu Armanijevih erotskih bravura, a reklame ovog tipa oslanjaju se na Y.S. Laurenta koji je 1972. gol reklamirao parfem

– Gospodine Wang, vaša je odjeća dovoljno "cool" na modelima, i ne treba je svlačiti da biste na njoj zaradili – komentar je modne kritičarke Huffington Posta na reklamnu kampanju za nove traperice dizajnera Alexandera Wanga, miljenika Michelle Obama koja i dalje rado nosi njegove modele.

Golotinja u pogrešnoj službi

Sezona je reklamnih kampanja, a među brojnim reklamama Wangova je izazvala najviše rasprave. Dva su vizuala tu glavna – na jednoj je slici gola manekenka u fotelji sa spuznutim trapericama. Gole joj grudi "cenzurira" natpis "Denim X Alexander Wang".

Na drugoj je slici krupniji plan međunožja snimljenog odozgo sa spuštenim trapericama i rukom za koju nije sigurno da li ga pokriva ili je riječ o činu samozadovoljavanja. Tijelo je, naravno, nauljeno, prizvuk je nedvojbeno pornografski, a pitanja medija se svode na jedno "Čemu to?". Ta reklama za traperice nije izazvala zgražanje nego i odbojnost spram takve uporabe ljudskosti i jeftine manipulacije njome.

Misli se da mladi Wang golotinju rabi radi golotinje, a to je davno "out". Naravno da je erotika još jako oružje u marketingu, samo je pitanje – kakva? Naša ekipa okupljena oko art direktora Viktora Drage rabi za vizuale modnih programa neku vrstu makabrične erotike čiji su kontrapunkt jake, čiste boje. Kod branda "Spirit by T.B." ta se tamna erotika rimuje sa smrću.

Kod našeg modnog dvojca ELFS-a provokacija ide u ritmu Armanijevih erotskih bravura s Davidom Beckhamom i Victorijom Beckham. Sličnija je kod reklame za muško donje rublje čiji je model plivač Aleksej Puninski, a puno je bolja u kampanji za Love, prvi miris ELFS-a u kojem ljubavne akrobacije izvode Ivana Severinac i Luka Kraljev... Sve se te reklame naslanjaju na glasovitu YSL-ovu kampanju za njegov prvi muški parfem iz 1972. s golišavim Yves Saint Laurentom, "odjevenim" samo u naočale debelih okvira. U ženskom odjeljku tu ulogu ima reklama Calvina Kleina iz 1980. s Brooke Shields za najtjesnije traperice do tada...

Faza primirja

Feministica Gloria Steinem pisala je tada da će to izazvati nasilje spram žena. Nebrojeni su primjeri reklamnih seksi provokacija, ali i oscilacija vremena u kojem se pojavljuju pa jenjavaju. Sada je faza primirja pa se Wang očito našao na pogrešnom mjestu u pogrešno vrijeme...

Komentara 1

Avatar Ironman0105
Ironman0105
13:40 12.01.2015.

Na srecu je Huffington post vrlo nebitni izvor infirmacija pa se Wang nece obazirati na isti, a vjerovatno nije ni cuo za te kritike. Jedino u Vecernjem Huff ima tezinu....

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije