Od lani kupljena 27.591 automobila, prema podacima Promocije plus, čak 15.480 ih se uvezlo u garaže tvrtki, a tek 12.111 kupili su građani. Dakle, 44 posto automobila platili su ili otplaćuju građani iz privatnih džepova. Hrvatski građani lani su kupili najviše Hyundaija i30, a ne Volkswagen Golfova, koji je službeno najprodavaniji model na našem tržištu u 2013. godini sa 1682 prodana primjerka. Veliku većinu Golfova, čak 1200, kupile su tvrtke. Dakle, hrvatski su građani u 2013. kupili samo 482 VW Golfa, odnosno 28,6 posto ukupno registriranih. U isto su vrijeme Hrvati, kao fizičke osobe, postali vlasnici 491 Hyundaija i30 (61,1% ukupno prodanih). Nakon i30 i Golfa, fizičke osobe su najviše kupovale Opel Astru, VW Polo, Kiju Ceed, Renault Clio, Opel Corsu, Kiju Rio...
90% Passata na tvrtku
Uvjerljivo najviše fizičkih osoba u odnosu na tvrtke kupilo je upravo Kiju Rio. Od ukupno 436 registriranih građani su postali vlasnici 355 komada, odnosno čak 81,5 posto. Odmah iza Kije je Dacia Sandero s udjelom od 77% privatnih vlasnika.
Očekivano, neka su vozila tipični poslovni automobili i kupuju ih tvrtke u flotama. Primjerice, od 616 lani registriranih Passata, građani su kupili samo 62 primjerka, dok je ostalih 90% u vlasništvu pravnih osoba. Opel Insignija je također popularan poslovni automobil, 80% su registrirale tvrtke, a najveći dio Taxi Cammeo. Čak 75% ukupne prodaje Škode Octavije otpada na tvrtke. U ovom limuzinskom društvu se pomalo neočekivano našao i Volkswagen Up!, čiji je udio privatnih vlasnika samo 33%, dok su ostalih 66% kupile pravne osobe, većinom rent-a-car tvrtke.
200 VW-a za Inu
Volkswagen grupacija je daleko najjači igrač u flotnoj prodaji na našem tržištu. Dokazuje to i upravo isporučenih 200 VW automobila za Inu.
Zanimljivo, Peugeot 208 jednako vole i građani i tvrtke, pa je od lani prodanih 662 primjerka ravnomjerno podijeljeno, po 331 na fizičke i pravne osobe.
Pa jeftiniji je od golfa bitno.