Na kraju još jedne godine, prilično teške za automobilsku industriju, crtu ćemo povući na jedva 28.000 prodanih novih automobila.
Više rabljenih
Dio tržišnog kolača uzeli su im rabljeni automobili, koji su nakon 1. srpnja našim vozačima postali zanimljivi prvenstveno zbog niže cijene, pa i uz teret prevelike kilometraže i godina. Domaći zastupnici i trgovci svjesni su da se takvom tržištu moraju prilagoditi žele li preživjeti, no u nestabilnoj gospodarskoj situaciji i pod stalnom prijetnjom novih i nepredvidivih političkih odluka za koliko-toliko podnošljive prodajne rezultate valja imati i znanja i sreće. Od tržišta iduće godine predstavnici automobilskih marki u Hrvatskoj očekuju da će biti na razini godine koju ispraćamo. Dakle, očekuju ukupnu prodaju od 27.000, pa do najviše 30.000 osobnih automobila.
- Kretanje tržišta, pogotovo kad je riječ o prodaji automobila, usko je vezano uz gospodarska kretanja i stanje u zemlji. Najave gospodarskog oporavka zasad su suzdržane, pa ni naše prognoze nisu bolje. Predviđamo da će tržište novih automobila u Hrvatskoj u 2014. godini doseći razinu približno istu ovogodišnjoj, odnosno da će se kretati oko 34.000 novih vozila, pribrojimo li osobnim vozilima i laka gospodarska - rekao je Tomislav Miletić, čelni čovjek tvrtke Peugeot Hrvatska.
Sličnog su mišljenja i u Hyundaiju, gdje također za 2014. godinu predviđaju tržište na istoj ili nešto malo manjoj razini nego 2013. godine. Tržište osobnih automobila u 2014. vide na oko 30.000 novoregistriranih vozila. Značajni oporavak očekuju tek za tri do pet godina.
Ublažiti poreznu politiku
Predstavnik Subarua također u 2014. očekuje stagnaciju tržišta ili tek slabi oporavak. Ukupno tržište i oni vide na razini oko 30.000 vozila. Za popravak krvne slike hrvatske automobilske industrije - uz, naravno, oporavak gospodarstva i porast potrošnje općenito - predlažu nivelizaciju davanja za pojedine kategorije automobila, ovisno radi li se o prvom vozilu, jačem ili slabijem motoru...
Mazdina očekivanja za nijansu su skromnija. Oni očekuju ukupno tržište na razini 27.000 do 28.000 novoregistriranih osobnih automobila.
- Na vidiku nema gospodarskih pokazatelja na kojima bismo gradili optimizam. Prodaju rabljenih teško je procijeniti, no mislimo da neće rasti u 2014., već da će čak malo i usporiti nakon ovog početnog zamaha s ulaskom u EU. Jedino što bi moglo znatnije popraviti krvnu sliku hrvatske autoindustrije, koja je na kraju hranidbenog lanca, su investicije u gospodarstvo, pokretanje proizvodnje, otvaranje novih radnih mjesta i uz to vezan pad broja nezaposlenih. Dok se to ne dogodi, automobile će kupovati samo onih 10-12% pučanstva koje ne osjeća izravno posljedice krize, kao i tvrtke koje periodički obnavljaju svoj vozni park - smatraju u Mazdi. Napominju kako preokret ne očekuju u 2014. godini, za koju smatraju da će biti vrlo teška.
Eto sada ce SDP & HDZ poceti da kupuju nove automobile na racun poreznika