DOMOLJUBLJE ILI UGROZA TRŽIŠTA

Svi štite svoje, a nas kritiziraju zbog kupujmo hrvatsko

Foto: Davor Javorović/Pixsell
Svi štite svoje, a nas kritiziraju zbog kupujmo hrvatsko
06.02.2017.
u 21:45
Borzan: Zašto EU oznakama onda štiti naš kulen i pršut?
Pogledaj originalni članak

Gdje su europski povjerenici, ali i institucije i inspekcije kad se u nas dampingiraju cijene i tuđi viškovi prodaju na tržištu, kad se prodaje roba koja nije deklarirana po hrvatskim propisima ili pak kad od IT industrije moramo kupiti i platiti licenciju i za 80 posto onoga što nam nikada neće trebati – oštra je reakcija prokuristice Kraša Marice Vidaković, nakon što je povjerenik EK za zdravlje i sigurnost hrane Vytenis Andriukaitis u intervjuu u Večernjem listu izjavio kako je poruka “kupujte vlastito” smetnja slobodnom tržištu EU.

– Svjestan sam razlika među članicama koje često naglašavaju podrijetlo hrane, poput “made in Croatia” ili “made in France”.

Normalno je da potrošači žele znati otkud je proizvod, a tu je i tradicija. No poruka “kupujte vlastito” ometa trgovinu, fer konkurenciju i mogućnosti jedinstvenog tržišta i potiče strahove – istaknuo je Andriukaitis.

Objašnjava kako je i njemu, očekivano, hrana njegove majke najbolja na svijetu. No to stvara dozu protekcionizma prema ostalima, stav je Andriukaitisa kojega su osudili brojni hrvatski gospodarstvenici, pa i Vidaković, ističući kako su povjerenikove izjave izvan njegove ingerencije.

Njihovo je legitimno pravo da svoje domoljublje i interese štite kroz udruženja poput HGK i akcije Kupujmo hrvatsko. Slično su poručili i iz HGK.

– Kupujmo hrvatsko ni na koji način ne diskriminira strane proizvode, već šalje poruku o važnosti podupiranja domaće proizvodnje kao generatora razvoja gospodarstva.

I druga gospodarstva unutar EU podupiru različitim promocijama svoju proizvodnju, npr. Mađarska, zemlje Beneluksa, Italija, Bugarska, Češka, Nizozemska, Francuska... Hrvatska ima otvoreno tržište na kojem vrijede tržišni principi, a roba na trgovačkim policama diljem Hrvatske dolazi iz svih krajeva svijeta – rekla je pomoćnica direktora Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić.

Hrvatska, za razliku od nekih drugih država, članica nema ni “skrivenih” potpora za poljoprivredu i svoje izvozne proizvode te ničim ne dovodi u pitanje pravnu stečevinu EU – dodala je.

Eurozastupnica Biljana Borzan pita: Zar nije bizarno da EU troši velike resurse na oznake zaštite zemljopisnog podrijetla proizvoda poput našeg pršuta i baranjskog kulena, a s druge strane ne podržava ovakve akcije?

Kampanja Kupujmo hrvatsko već gotovo 20 godina promovira domaće kvalitetne proizvode jačajući svijest građana o važnosti kupnje hrvatskog. Nositelji znakova Izvorno hrvatsko i Hrvatska kvaliteta postali su simboli očuvanja i prepoznatljivosti vrijednosti našega gospodarstva s osnovnim ciljem poticanja proizvodnje te očuvanja postojećih i otvaranja novih radnih mjesta, objašnjava.

Prema europskim istraživanjima, “domaće” preferira 70% građana, dok se prema istraživanju koje je ona lani provela u Hrvatskoj, taj postotak penje na čak 90% njih.

– Smatra li Komisija da ovom i sličnim akcijama kršimo europske propise, neka protiv RH pokrene postupak. Mislim da prijava ne bi daleko dogurala jer se radi o akciji HGK, ne državnih tijela – naglasila je Borzan.

>> Tomisalv Tolušić poručio: Kupujmo i jedimo hrvatsko

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

MA
marsovac
22:04 06.02.2017.

svaki put kad smo u Hrvatskoj, kupujemo gotovo samo Hrvatske proizvode. Sramota je, da naprimjer kupujem turski paradaiz a nas Hrvatski se nemoze prodati na Hrvatskome trzistu ili talijansko grozdje, spanjolsku mandarinu a imamo je brdo sami. Mogu ovi nakaradni politicari pricati sto hoce,...........moj novac, moja odluka, a vi se mozete...........

AL
alexije
22:59 06.02.2017.

Ma nema boljeg kulena od hrvatskog,kakvi proizvodi iz EU.

DU
Deleted user
00:14 07.02.2017.

Besmislen tekst koji se odnosi na mali postotak ljudi koji razmišljaju na taj način, i to si sebi mogu priuštit? Od nastanka svijeta važi mudrost: "Koliko love, toliko muzike". Tko ume sabrat 2+2 gleda prije svega odnos kvalitet / cijena. Trgovci postoje da varaju, a onaj koji je pametan, da ga ne prijevare. Najčešće se vara na deklaracijama, i nereguliranim divljačkim "standardima" težine. U kupnju ne idem bez uvećala (da čitam sva sitna slova deklaracije) i kalkulatora (da izračunam koliko neki proizvod košta po kilogramu). Nikakve akcije me ne interesiraju, jer često isti proizvod neke druge firme (npr. šećer od trske, sirevi, čokolade, zamrznute ribe...) kad se izračuna po kilogramu, bude povoljniji nega onaj na akciji. Kad je u pitanju trgovina, domoljublje važi samo za one koji ne razmišljaju koliko što košta. Što bih kupovao naše maslinovo devičansko ulje, kad mi je francusko, španjolsko ili talijansko jeftinije od 30 - 50%? Tko će me domoljubnom retorikom ubijedit da kupim domaće ulje, i za samo jedan proizvod bacim u vjetar 30 kuna? A pogledajte cijene vina, i razlike između naših, čileanskih, francuskih, portugalskih, španjolskih... Kad bi se zbrojila suma za više proizvoda, ušparam i do 100 kuna. Tko ovim besmislenim člankom koga pravi tupavim?