lauba

Dvije izložbe kao posveta ženama i vremenu u kojem je Pluton još bio planet

Marija Koruga
Ivana Tkalčić
28.08.2019.
u 11:17
Pogledaj originalni članak

Ljeto još traje, ali ne i za zagrebačku Laubu. Ferije su okončali i u jesensku shemu zagazili jučerašnjim otvorenjem dviju izložbi mladih suvremenih autorica, Marije Koruge i Ivane Tkalčić.

Poezija Vesne Parun na platnu

Izložbom nastalom na temelju istraživanja o znamenitim hrvatskim ženama, Marija Koruga u sklopu ciklusa “Prisutne” upućuje na potrebu da se povijest redefinira kroz suvremenu prizmu, a tematski obuhvaća povijest hrvatskih znanstvenica i umjetnica poput Vesne Parun, Marije Monterisi, Bare Kramarić, Dore Filipović, Ane Maletić, Renate Kroneisl-Rucner, Dore Pejačević, Zdenke pl. Makanec i Mire Hercigonje. Slikarica iznova skreće fokus na pitanje ženskog rada i potrebu za njegovim vrednovanjem, a izložila je šest akvarela velikih formata, gotovo kvadratnog oblika koji prelaze tri metra svaki posvećen jednoj od žena iz hrvatske povijesti.

– Tako veliki akvareli za mene su poput probijanja izazova te same slikarske tehnike, no njihova veličina je tu da naglasi i moju posvetu tim ženama kao i veličinu njihova rada. Svoje prijašnje istraživanje povijesti i povijesti žena započela sam dvjema prethodnim izložbama od kojih je jedna bila posvećena umjetnicama kroz svjetsku povijest, a druga našim umjetnicama. Na ovu treću izložbu potakao me susret s leksikonom znamenitih žena “Naše žene” Luke Boršića i Ivane Skuhale Karasman. Prolazeći kroz njega, nailazila sam na detalje njihovih života koji su me intrigirali i potakli na slikanje – govori Marija Koruga pa otkriva da je Vesnu Parun oslikala kroz jednu njezinu pjesmu, Doru Pejačević kroz skladbu “Život cvijeća”, a kod Zdenke pl. Makanec i Mire Hercigonje slikajući razmišlja o konceptu relativnosti prostora i vremena oslonjenoj na geometriju Lobačevskog. Kod Ane Maletić pak privukla ju je činjenica da je pisala knjige o plesu starih civilizacija pa je na slici posvećenoj njoj spojila ideju tih tekovina i suvremenog plesa dok su je kod Milke Trnine zanimali sloboda zvuka i glasa.

Što se promijenilo 2006.?

Kao kontrapunkt nježnosti akvarela multimedijalna je izložba Ivane Tkalčić “BWPWP/Back When Pluto Was a Planet” koja je spoj videoradova, arhivskih materijala, slika, kolaža, objekata i instalacija. U središtu njezina istraživanja s jedne strane je utjecaj obitelji i genetike na pojedinca, a s druge utjecaj novih tehnologija i društvenih mreža na percepciju te iste osobe.

– Izloženi radovi nastali su unutar tri godine, dio u Hrvatskoj, a dio na rezidencijalnim programima u Norveškoj, Grčkoj, Nizozemskoj, Belgiji i Austriji. U skladu s rezidencijama mijenja se i izričaj, ali svi imaju istu polaznu točku, a ona je definiranje pojedinca u okviru prirode i društva, odnosno kako ga prvo određuje obitelj a potom tehnologija – kaže Ivana Tkalčić pa pojašnjava zanimljiv naziv izložbe.

– Pluton je otkriven 30-ih godina prošlog stoljeća i proglašen devetim planetom, što je bio sve do 2006. kada se službeno prestaje smatrati takvim. Materijalne baze kojima se u radovima bavim također datiraju od 30-ih godina do te 2006. koja je prijelomna i smislu da Facebook tada postaje dostupan svima starijim od 13 godina... Dakle, ne samo da Pluton prestaje biti planet već se i do tada utopijski pristup internetu počinje mijenjati. Od 2006. digitalni razvoj je otišao u diktatorskom smjeru u smislu prikupljanja podataka i poznavanja točne prisutnosti svakog od nas u svakom trenutku na određenom mjestu što i nije neka sreća. I nije više utopija – kaže umjetnica. Obje izložbe otvorene su do 10. rujna.

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.