BAKALOVIĆ

Totemska hrana obilježava pola stoljeća Trnskog

Totemska hrana obilježava pola stoljeća Trnskog
06.03.2010.
u 18:13
Kaj nisu jeli naši stari, logičan je naziv za domjenak koju priprema škvadra odrasla u Trnskom.
Pogledaj originalni članak

Kaj nisu jeli naši stari, logičan je naziv za domjenak koju priprema škvadra odrasla u Trnskom. Naselje izgrađeno na prigradskoj ledini koncipirano (hrvatski: začeto) prije točno pola stoljeća i bilo je posljedica “društvenog” plana. U dokumentima je označeno terminom orvelovskog prizvuka “mikrorajon”. Prema predaji netko domišljat angažirao je Gustava Krkleca da smišlja nove toponime i duhoviti je pjesnik skovao vrlo zgodan, za urbane novake u naselju izgrađenom na pustopoljini uz željezničku prugu Zagreb-Sisak, uz selo Savski gaj.

Mi klinci u Trnskom nismo se ni jednog trenutka pomirili s činjenicom života u tipiziranom naselju bez povijesti i tradicije. Naprotiv, pravili smo se pred sobom i drugima kako je Trnsko nešto vrlo osobito, a živjeti u Trnskom nezamisliva je privilegija o kojoj drugi Zagrepčanci mogu samo sanjati.

Stvaranje modernog urbanog instant identiteta pretvorilo se u glavnu djelatnost kojom smo se danonoćno bavili. Svaku naviku i oblik druženja pretvarali smo u urbani ritual. Stvarali smo svoja pravila ponašanja nastojeći se prema postojećim društvenim normama odnositi što je više moguće – asocijalno.

Zato će se na fešti u subotu u kafiću Mrav sportske dvorane u Trnskom služiti ono Kaj nisu jeli naši stari, totemska hrana: kuhana volovska glava i rep. Nezgrapno jelo koje traži posebno posuđe za dugo, nepraktično iskuhavanje jamči pun, izvrstan okus i krepku juhu nakon koje se može neumjereno potegnuti iz čaše.

Jako nam se dopalo kako ovom prilikom možemo na način tipičan za Trnsko reagirati na to kako je naša prehrambena birokracija potaknuta briselskom počela braniti mesarima prodaju pojedinih dijelova junećeg mesa. Izlika je bila kravlje ludilo, a zabrane koje su usljedile stvorile su komičan privid iznimne pogibelji kojima lude krave prijete hrvatskom puku. Što je točno zabranjeno a što nije danas rijetko koji mesar točno zna, a još manje kako objasniti “znanstvenu” utemeljenost pojedinih restrikcija. Teorija vjerojatnoće, s druge strane, jasno govori kako na građanina Hrvatske vrijeba veća mogućnost da ga posred čela zvekne meteor nego što će nakon užitka u jelu skuhanom od nepoćudnog komada junetine skončati u mukama shrvan kravljim ludilom.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.