ispod prosjeka smo

Dijete u Kini sa 15 godina zna više nego u Hrvatskoj sa 18. Pokušajte vi riješiti test!

Foto: Goran Jakuš/Pixsell
školarac
Foto: Milan Ilić
Test
06.04.2014.
u 18:00
Obrazovne vlasti zemlje koja nema dobre rezultate trebale bi istražiti kakve su promjene u školstvu provele zemlje koje ih imaju
Pogledaj originalni članak

Školstvo je uspješno ako znanja koja su učenici stekli u školi mogu primijeniti na rješavanje problema u svakodnevnom životu ili, točnije, za ravnopravno sudjelovanje u suvremenom društvu koje pred ljude stavlja sve zahtjevnije i kompliciranije zadaće.

U ovom kontekstu manje je važno činjenično znanje, a više sposobnost učenika da u okolnostima u kojima se prije nisu našli to znanje primijene. Suvremena društva ne cijene toliko činjenično znanje, nego ono što učenici s tim znanjem mogu učiniti i postići.

Međunarodni program za procjenu učenika (PISA), koji djeluje u okviru OECD-a, ispitao je 510 tisuća učenika koji imaju od 15 godina i tri mjeseca do 16 godina i dva mjeseca, koji predstavljaju 28 milijuna svojih vršnjaka iz 65 zemalja, pa i iz Hrvatske.

Foto: Milan Ilić

Grafika: Milan Ilić

Testirani su matematika, razumijevanje pisanog teksta, znanost, kreativno rješavanje problema i financijska pismenost. Zadaci su vrlo precizno definirani i točno se zna koje se sposobnosti mjere kojim zadatkom. U analizi rezultata matematička pismenost ističe se kao najznačajnije područje.
Na svim područjima testiranja najbolje rezultate postigli su učenici iz kineskog grada Šangaja. Oni su na matematici skupili 613 bodova, dok su naši učenici skupili 471 bod, što je 23 boda ispod prosjeka.

Kada se usporede, ispada da kineski 15-godišnjaci imaju znanja i sposobnost primjene tog znanja kao hrvatski mladići i djevojke od 18 i pol godina! U znanosti i u čitanju i razumijevanju teksta hrvatska su djeca također ispod prosjeka, a naša se zemlja nalazi na svim područjima negdje na početku zadnje trećine ljestvice, što vrlo rječito govori o tome da obrazovni sustav u našoj zemlji ne daje znanja i sposobnosti koje se traže u suvremenom društvu.

Analize podataka vrlo su detaljne, a na internetskoj stranici PISA-e moguće je raditi i usporedne analize. Stručnjaci okupljeni oko ovoga projekta ističu da bi obrazovne vlasti zemlje koja nema dobre rezultate trebale istražiti kakve su promjene u sustavu školstva provele one zemlje koje ih imaju, ali i one čiji su učenici u posljednjih deset godina znatno poboljšali svoje rezultate na testovima. Možda bi naše ministarstvo zaduženo za obrazovanje moglo zaroniti u ove materijale i vidjeti zašto su kineska djeca toliko bolja od hrvatske.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 83

KA
kafka
21:50 06.04.2014.

Logika i logički način razmišljanja i zaključivanja ne muče samo učenike. . . . . . . . Problem s logikom imaju i njihovi nastavnici, javni djelatnici, novinari, reporteri, političari. Problem s logikom je prisutan i kod fakultetski obrazovanih građana, čak i onih s doktoratom znanosti. . . . . . . . . . . . . . . . Mi smo društvo u kojem se zatire logički način razmišljanja koji je zamijenjen nekim političkim načinom razmišljanja.

IS
Iskra1
21:17 06.04.2014.

Sto se tice aziatska i zidovska djeca su pametna i pristojna. Od onih koji dodu na "zapad" prijednost im jest matematika i jezik. Dok zapadne zemlje zahtijevaju tablicu mnozenja do 12x12, aziatske zemlje traze 20x20 i nema 2 mjeseca ljetno mjesec zimsko ferije. Neznaju puno o povjesti van njihove doticne drzave, osim talenata koji zele nesto drugo nauciti. Tu su im elementarne kompetentnosti u kojima moraju biti vise nego odlikasi i podloga za druge studije.^^^^^ Roditeljski odgoj je vazan isto, cvrsto povezana familija, djeca su im prioritet, od kad prohodaju uce djecu da nesto rade uz roditelja, da se ne dosaduju, sve je odmjereno koliko se radi, kuha, uci, gleda TV, seta, posjecuje prijatelje, i taj se ciklus samo planirano prekida - djete ide na rodendan..., brakovi su im obicno solidni. Njihova djeca se ne stide bake kinezice koja nezna engleski itd.^^^^ ^^^ Dok nas rezim zeli uciti djecu na riskantnu slobodu -(prilika za perverznjake), samozadovoljstvo od pelena, experimentiranje s drogom, novac, depresiju itd... ^^^^ za uspjesan zivot potrebna je samo-disciplina, jednostavnost, mir, razgovor, zajednistvo, prijateljstvo, odbaci sebicnost i egocentricnost, voli ljudsko bice, nauci nesto od svakoga i za to ne treba ni novac ni trud.^^^^ ^^^^^morala sam to napisati kad u toliko komentara samo negativnosti, sarkasticnosti (i ja sama ponekad ugreznem).

LA
Landian
22:55 06.04.2014.

Nije nikakvo čudo da kineska djeca imaju bolje rezultate od naše djece. Pogledajte samo na što nam se svelo školstvo. Ono što u našim školama i učionicama prolazi, u Kini sigurno ne prolazi. Kod njih još uvijek vlada 'rad, red i disciplina' (jest da je ovo parola iz nekih prošlih vremena, ali ljudi moji, ako toga nemamo, kako ćemo i kad prestati tapkati na mjestu?) , profesori se poštuju, zna se što se smije, a što ne smije. Ovdje se ljudi vrednuju prema tome koliko zarade i koji im je status u društvu... nastavnici i profesori ovdje su pri dnu po primanjima (ako gledamo visoko obrazovane ljude), a status, poštovanje, dostojanstvo... bit će a je i to ostalo u nekom prošlom vremenu.