Za porazne, ispodprosječne rezultate koje su naši petnaestogodišnjaci ostvarili na PISA testiranju iz matematike nisu krivi samo oni, krivi su zastarjeli programi, način poučavanja i dijelom nemotivirani učitelji, kažu naši sugovornici, matematičari prof. Vinko Bajrović i prof. Petar Mladinić. – Rezultat nije nikakvo iznenađenje, zadržali smo pozicije na kojima smo bili i tako će biti sve dok se ne promijeni nastava matematike – tvrdi Mladinić.
Test nije težak
Dodaje da zadaci na testiranju nisu teški, već su samo drukčiji od onih na koje su oni navikli. – Oni jednostavno nisu pripremljeni za takav tip zadataka – zaključuje Mladinić. Slično govori i prof. Bajrović, međutim, odgovornima smatra matematičke fakultete na kojima se, kaže, studente nauči svemu, osim načinu na koji će svoje znanje prenijeti učenicima. – Na fakultetima je metodika matematike u drugom planu, a osim toga, najbolji bježe od nastavničkih zanimanja zbog loših plaća. Programi su stari, treba ih revidirati i naučiti učenike da znanje primijene u svakodnevnom životu, što oni danas ne mogu. Često se zgrozim neznanjem naših đaka – kaže Bajrović. Dr. Boris Jokić nije matematičar ali se godinama bavi obrazovanjem.
Nužne promjene
– Najnoviji rezultati pokazuju da naši učenici već devet godina drže iste pozicije. Uzroci su tome brojni, a uključuju kraće osnovno obrazovanje, manji broj sati matematike, nemodernizirane sadržaje i načine poučavanja, usmjerenost na imaginarnog prosječnog učenika, nedostatak sustavne podrške učenicima koji imaju teškoće kao i otpore prema onima koji imaju izražene matematičke sposobnosti – nabraja Jokić.
On drži da je problem nedostatak ozbiljne obrazovne politike koja bi loše rezultate na testiranju PISA trebala adresirati i poduzeti konkretne mjere u obrazovnom sustavu. Dok se to ne dogodi, slažu se naši sugovornici, ne trebamo se čuditi što učenici zapinju i na jednostavnim matematičkim zadacima kakve smo pokazali na našim stranicama.
>> Najbolji hrvatski đak lošiji od prosječnog đaka iz Kine
Ne može učenik biti bolji od učitelja, može biti samo kao učitelj! _____________________________________________________________________________________________________ totalno promašeni zaključak. Po tom čovječanstvo nikad nebi napredovalo jer bi moglo naučit samo ono što su već znali njihovi prethodnici. Hoćeš reći da je Tesla idejuju za izmjeničnu struju naučio od nekog drugog?