Petnaestogodišnji učenici u Hrvatskoj završili su na 32. od ukupno 44 mjesta u testovima kojima se provjeravalo kreativno rješavanje problema, što je ispod prosjeka. Testiranje je proveo Program za međunarodnu procjenu učenika i studenata (PISA) koji djeluje u okviru Organizacije za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD).
Učenici su na računalima trebali riješiti zadatke, odnosno probleme s kojima se mogu susretati u svakodnevnom životu, a ti su zadaci bili podijeljeni u šest razina. Najkreativniji su i najspretniji rješavači problema učenici iz Singapura, Koreje, Japana, Kine...
Učenici iz Hrvatske pokazali su dosta loše rezultate. Više od 32 posto njih nije riješilo nijedan problem ili se nije vinulo dalje od prve razine. Svega 4,7 posto učenika riješilo je zadatke pete razine, a nitko nije uspio doći do šeste razine. Tako su naši 15-godišnjaci skupili 466 bodova, što je manje od prosjeka zemalja članica OECD-a (500) i gotovo stotinu manje od njihovih vršnjaka iz Singapura.
Istraživanje je vrlo obimno i detaljno, a oni koji su ga izradili upozoravaju da će djeca koja imaju loše rezultate u rješavanju problema postati odrasli ljudi koji također neće imati razvijenu tu sposobnost, što uvelike može utjecati na mogućnost pronalaženja kvalitetnog posla.
>> Maturanti bi na faks, a matematiku znaju koliko i osnovnoškolci
Očekivano. Katastrofalni školski sustav nemotiviranih i dijelom nesposobnih nastavnika. U našem se sustavu stimulira prepisivanje i nerad i nikoga, osim ponekog nastavnika to ne brine. U svakodnevno životu nema prepisivanja; nisi sposoban - pojede te tigar, u Singapuru to znaju. . . . . . . . . treba vidjeti kako stoji s kulturom varanja na ispitima u Japani, Kini i Singapuru!? . . . . . . . . . . . . Rad, rad i rad!.