S GRADNJOM TUNELA KOZJAK

Split dobiva novi ulaz s autoceste A1: Evo koliko će stajati spajanje Sanaderova čvora

Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
Foto: Nino Strmotic/PIXSELL
13.11.2018.
u 19:46
Hrvatske ceste u svoj su financijski plan uvrstile i gradnju spojne ceste od čvora Vučevica do Kaštela koja bi dalje vodila sve do trajektne luke Split
Pogledaj originalni članak

Hrvatske ceste u svom su financijskom planu za 2019. i projekcijama za 2020. i 2021., koji je prošli tjedan usvojila Vlada, zacrtale, među ostalim, i početak gradnje spojne ceste od čvora Vučevica na Dalmatini do čvora na Jadranskoj magistrali (DC 8) kod Kaštela. Procijenjena vrijednost tog projekta je 870 milijuna kuna, a predviđeno je da radovi počnu 2020. Time bi Split dobio novi ulaz s A1, koji bi preuzimao tranzitni promet s autocesta prema trajektnoj luci i obratno. Ukupna je dužina spojne ceste osam kilometara, s time što je na njenoj trasi predviđena i gradnja tunela Kozjak, dužine 2,5 kilometara.

Najbliži put do Dugobaba

Izgradnjom spojne ceste čvor Vučevica napokon bi dobio smisao. Taj je čvor u javnosti inače poznat kao Sanaderov čvor jer se preko njega najbrže stiže s autoceste do sela Dugobabe iz kojeg potječe bivši premijer Ivo Sanader. Čvor Vučevica sagrađen je za Sanaderova premijerskog mandata 2005., a njegovu gradnju, koja nije bila prvotno predviđena, Hrvatske autoceste platile su 62 milijuna kuna plus PDV.

Ugovor za gradnju čvora Vučevica bez javnog je natječaja dobio Viadukt, no čvor je kao podizvođač radova izgradila Skladgradnja braće Žužul. I nakon otvaranja Dalmatine, čvor Vučevica često se spominjao u medijima zbog vrlo malog prometa, što je služilo kao dokaz da je on izgrađen po Sanaderovu naputku.

Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
Radovi na rekonstrukciji remetinečkog rotora
Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
Radovi na rekonstrukciji remetinečkog rotora
Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
Radovi na rekonstrukciji remetinečkog rotora
Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
Radovi na rekonstrukciji remetinečkog rotora
Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
Radovi na rekonstrukciji remetinečkog rotora
Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
Radovi na rekonstrukciji remetinečkog rotora
Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
Radovi na rekonstrukciji remetinečkog rotora
Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
Radovi na rekonstrukciji remetinečkog rotora

Tada se gradnja čvora Vučevica pravdala time da će on biti dio projekta spajanja Splita na autocestu kroz tunel Kozjak, gradnjom poduzetničke zone u Vučevici. U taj se projekt ozbiljnije krenulo 2008. kad se počela izrađivati dokumentacija, no sve je stalo s gospodarskom krizom.

Financiranje iz fondova EU

Vlada Andreja Plenkovića ponovno je pokrenula taj projekt pa je na sjednici Vlade u svibnju ove godine u Splitu “Novi ulaz u Split – čvor Vučevica na A1 – tunel Kozjak – čvor na DC8 – Trajektna luka Split” proglasila jednim od projekata važnim za gospodarski, prometni i cjelokupni društveni razvoj Splitsko-dalmatinske županije i grada Splita.

Stoga je Vlada na toj sjednici zadužila Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture te Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta da pokrenu aktivnosti potrebne za njegovo uvrštavanje na listu strateških projekata Republike Hrvatske.

Iako je za spojnu cestu od Vučevice do Kaštela već bila pripremljena cijela dokumentacija, Hrvatske ceste kreću zbog noveliranja projekta u ponovno ishođenje te dokumentacije. U Cestama objašnjavaju da se projekt čvor Vučevica – tunel Kozjak – D8 (Kaštela) – trajektna luka Split razvija u dvije faze.

Prvu fazu predstavlja spojna cesta od čvora Vučevica na A1, kroz tunel Kozjak do državne ceste D8 kroz Kaštela, a drugu fazu spoj od D8 do trajektne luke Split. Što se tiče prve faze, u Cestama kažu da su dosad pokrenuli postupak javne nabave za izradu studije utjecaja na okoliš s ishođenjem rješenja o prihvatljivosti zahvata za okoliš za čvor na DC 8 i spojnu cestu od čvora Vučevica na A1 do čvora na DC 8. Pokrenut je postupak i izrade svih vrsta idejnih i glavnih projekata s ishođenjem lokacijske i građevinske dozvole za čvor na DC 8. Postupak nabave je u tijeku i planira se, ako ne bude žalbi, navode u Cestama, otvaranje ponuda 11. prosinca ove godine.

Što se tiče druge faze, trenutačno u Cestama pripremaju projektni zadatak za studiju opravdanosti u sklopu pripreme za financiranje projekta iz EU fondova.

Od ostalih većih projekta u planu Hrvatskih cesta navodi se početak gradnje mosta na Savi kod Gradiške ukupne procijenjene vrijednosti 221 milijun kuna 2019., a tad bi trebala početi i gradnja dionice spojne ceste Okučani – granica BiH, procijenjene vrijednosti 410 milijuna. Ceste u 2109. planiraju ukupne prihode od 2,98 milijardi kuna, a rashode od 3,13 milijardi kuna.  

Pogledajte i video: Savjeti za kupnju rabljenih automobila

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 17

Avatar VrliNoviSvijet
VrliNoviSvijet
20:33 13.11.2018.

Živo me zanima kud će se smjestiti komad ceste spomenut kao zadnji dio projekta (..Kaštela – trajektna luka Split). Jedino ako će napraviti veliki nadvožnjak preko Dioklecijanove palače ili pustiti promet preko Rive. Pristup Splitu nije problematičan, gužve su u samom gradu i to ne samo zbog auta koji idu na trajekt.

Avatar Mi sami
Mi sami
20:13 13.11.2018.

Necete vjerovati ali ja poznam ljude za koje sanader nije lopov?!

Avatar Messiah
Messiah
20:22 13.11.2018.

Sanader je iz Dugobaba?