Zvala sam Uber i čekao me dosta brojeva niže u ulici. S obzirom na to da je bilo jako nevrijeme, to me već malo naljutilo, ali pravi šok uslijedio je kada je vožnja započela i kada mi je vozač rekao da mu je moja vožnja uletjela dok čeka red kod mehaničara jer su mu kočnice auta potpuno neispravne – počinje priču o svom iskustvu korištenja alternativnog gradskog prijevoza Iva Mišković.
Kada gradski prijevoz “zašteka” ili jednostavno kada su kratki s vremenom, dosta se ljudi odlučuje na korištenje taksi-usluga ili sve popularnijega Ubera. S obzirom na to da su ulice grada preplavljene automobilima čak četiriju taksi-službi u gradu – Radio Taxija, Cammea, Ekotaxija i Taxija Zebra – te Uberovim vozilima kojih je svakim danom sve više, ne čudi da su iskustva korisnika katkad i iznimno negativna.
Neću vas voziti, nije mi usput
Odbijanje kratkih vožnji, vožnja dužim putem ili naprosto dolazak na mjesto koje nije konačno odredište jer je vozaču gotova smjena i “nije mu usput vratiti se kući” samo su neke od priča koje mogu ispričati korisnici sa suvozačkih mjesta.
– Vozač iz jedne od taksi-službi tijekom vožnje rekao mi je da mi može stati u blizini mog konačnoga odredišta jer je njemu gotova smjena i tako mu je lakše vratiti se kući – podijelio je svoje iskustvo, koje nikako nije izoliran slučaj, Ivan Marušić.
– Naručio sam vožnju nakon čega me je vozač nazvao i otkazao jer mu nije usput odvesti me na drugi kraj grada – govori Nikola Anić.
Iako je Uber, unatoč svim zakonskim problemima s kojima se susreće, sve popularniji, teško je uvesti apsolutni red među njegovim vozačima. Unatoč riječima hvale koje većina korisnika ima, često se i među uberaškim žitom nađe ponešto kukolja.
– Naručio sam djevojci vožnju Uberom i već je bila plaćena preko mog računa, ali ona to nije znala te je vozaču platila i u gotovini – govori Miko Martinić i dodaje kako je, kada je saznao za to, poslao e-mail Uberu koji mu je potom vratio novac na račun.
Problemi se ne prijavljuju
Svim prijevoznicima, ističu, najbitniji su klijenti. Uber najčešće kritike svojih korisnika ispravi, a što se tiče drugih pružatelja usluge prijevoza, govore kako su ponosni na to što su njihovi korisnici iznimno zadovoljni uslugom.
– Svaki korisnik može uputiti službenu prijavu našoj stegovnoj komisiji putem e-maila ili preko Facebooka. Srećom, takvih prigovora nemamo – poručuju iz Radio Taxija. Sretnim su vozačima zadovoljni i iz Cammea gdje ističu kako nisu zabilježili nijedan slučaj u kojem je vožnja odbijena ili koja je bila neugodna. Razlog zašto se kose priče o iskustvima klijenata i prijevoznika vjerojatno leži u tome da korisnici rijetko negativna iskustva prijavljuju.
– Vozila sam se poslije izlaska s jednim taksi-prijevoznikom, koji mi je inače sjajan, ali u jednom mi je trenutku vozač spustio ruku na koljeno i počeo me ispitivati kamo ćemo nas dvoje dalje. Uspjela sam ostati hladna u toj situaciji jer je moje konačno odredište bilo blizu, ali nikad to nisam prijavila taksi-službi jer se zapravo ništa ozbiljno nije dogodilo – govori studentica Mia Lauš.
Iskustva građana:
Bruna Gjulaj: Ovakva mi vrsta prijevoza olakšava život. Prije sam zvala taksije, ali u zadnje vrijeme potpuno sam prešla na Uber.
Eugen Marić: Uvijek koristim taksije jer volim tu staru školu. Nisam nikad imao neugodnih iskustava i jako sam zadovoljan.
Petra Kutnjak: Imala sam loše iskustvo s vozačem koji me nije htio odvesti na odredište pa taksije izbjegavam.
Augustina Nikolić: Iskustva su mi pozitivna. Jednom mi je ostao mobitel u Uberovu vozilu i vozač se vratio kako bi mi dao mobitel.
Smatram da s obje strane ima normalnih ljudi , ali nažalost i čudaka i među vozačima , a i putnicima, istina manje čudaka.Kad trebam taksi koristim onaj koji mi je pri ruci negledajući striktno koji je.Nisam do sada imala loša iskustva,vozim se taksijem,ne prečesto ali ga koristim. Gotovo uvijek popričam s vozačem o nekim općenitim stvarima i vožnja je ugodnija.Neznam zašto je studentica, s navedenenim lošim iskustvom, uopće sjela na prednje sjedalo?Uvijek sjedam na zadnje,malo promotrim vozača, a i taksimetar je dobro vidljiv radi kontrole cijene.