Otkako je u listopadu 2015. Uber došao u Hrvatsku traje rat između taksista i partnera vozača te kompanije. Taksisti tvrde, a to su potvrdile i državne institucije, da Uber u Lijepoj Našoj posluje nelegalno jer njegovi vozači bez potrebnih dozvola i licencija obavljaju taksi-prijevoz.
U tom ratu bilo je i fizičkih obračuna i napada, blokada prometnica... Zbog svega toga, u javnosti prevladava mišljenje da su pozicije taksista i Uberovih vozača nepomirljive. Uber trenutačno u Hrvatskoj ima oko 3000 partnera vozača, a neki od njih su bivši taksisti. Legalnih taksista je također oko 3000, a među njima ima čak i onih koji su istodobno i partneri vozači Ubera.
Idealna kombinacija
Stevo Crnobrnja iz Rijeke jedan je od njih. Ima sve potrebne dokumente za obavljanje taksi-usluge. Na svom automobilu ima znak “taksi”, a u njemu na retrovizoru visi zastavica s natpisom Uber. U svom vozilu Crnobrnja ima i taksimetar i pametni telefon s Uberovom aplikacijom. Crnobrnja taksira od 2010. Dotad je radio u autoškoli kao instruktor.
Odustao je od tog posla jer je, kaže, shvatio da je trud instruktora uzaludan.
– Trudite se da ljude naučite voziti, a kad polože vozački ponašaju se u prometu kao da ništa nisu naučili – ističe Crnobrnja. Zato je otvorio tvrtku i počeo taksirati. U početku je imao franšizu Cammea, a od prošle godine priključio se i na Uberovu aplikaciju.
– Kombinacija taksija i Ubera je idealna jer ne volim čekati na stajalištima za vožnju – objašnjava Crnobrnja. Kada ga klijenti pozovu mobitelom, vozi ih kao taksist i naplati im vožnju preko taksimetra. Kad se uključi na Uber, preuzima njegove vožnje i naplaćuje ih pomoću aplikacije. Rijeka je već odavno liberalizirala tržište taksija na svom području pa je u tom gradu broj dozvola neograničen. No i ondje je bilo problema kad je kao novi igrač na tržištu prvo došao Cammeo.
A ima trzavica i sad kad je došao Uber. Crnobrnja napominje da su mu neki taksisti prilazili i pitali ga zašto vozi za Uber, no strasti bi se brzo smirile kad bi shvatili da ima licenciju i dozvolu za taksiranje. Neki taksisti su mu, kaže, predložili i da odu na kavu te da im objasni kako to funkcionira kad ste i taksist i Uberov partner vozač.
Više posla preko Ubera
– Stvar je vrlo jednostavna, potpišete ugovor s Uberom i ako vam se ne da čekati na stajalištu, uzmete vožnju preko aplikacije. Takva su vremena, treba im se prilagođavati. Uber nije problem, trebali bismo svi imati njegovu aplikaciju. Ne treba se bojati promjena, u 21. smo stoljeću – poručuje Crnobrnja. Priznaje da preko Uberove aplikacije ima puno više vožnji nego kao taksist.
Pametan čovjek!