Već je dvije godine na tržištu druga generacija Audijeva sportskog
modela TT. Donedavno su kupci mogli birati isključivo između benzinskih
opcija četiri pogonska agregata, a sada je ponuda obogaćena i jednim
dizelskim.
Riječ je o dvolitrenom TDI agregatu novije generacije, opremljenom
common rail tehnologijom ubrizgavanja goriva. Ovaj četverocilindraš pri
4200 okretaja nudi najveću snagu od 170 KS. Tome valja dodati i
maksimalan okretni moment od 350 Nm u području od 1750 do 2500
okretaja. To je dovoljno da 1370 kilograma težak automobil potjera do
stotke za 7,5 sekundi, a maksimalna je brzina 226 km/h.
Audi TT TDI opremljen je 6-stupanjskim ručnim mjenjačem koji djeluje
dobro odmjereno i dosta precizno. Ranije navedena snaga zadovoljit će
manje zahtjevne vozače, a zahtjevniji se ipak neće odlučiti za kupnju
dizelske inačice.
Naime, istu maksimalnu brzinu, ali uz ubrzanje od 7,2 sekunde,
osigurava i osnovna benzinska inačica- 1,8 TFSI od 160 konja. Prednost
benzinca jest i niža početna cijena.
Plus dizelaša je potrošnja, koja je, prema službenim podacima, 5,3
litre, dok je nama tijekom testa bila približno 8 litara, što nije
mnogo ako se uzme u obzir pritiskanje papučice gasa.
Audi TT ipak nije automobil namijenjen svakome - i zbog same
konstrukcije automobila, jer je riječ o vozilu u kojem se neravnine s
podloge prenose na putničku kabinu mnogo više nego kod običnog
autombila, ali i zbog cijene. Početna cijena TDI izvedbe kreće od
317.575 kuna, dok je testnom zahvaljujući dodatnoj opremi cijena došla
do 398.916 kuna.
NA TESTU Sportski Audi TT opremljen dizelskim agregatom