Automobilski div Daimler AG suočavao se s velikim promjenama tijekom restrukturiranja. Naime, s jedne strane, grupa će se ove godine podijeliti u dvije nove, neovisne tvrtke: Mercedes-Benz za automobile i kombije i Daimler Truck za kamione i autobuse.
Proizvođač automobila, s druge strane, želi postati klimatski neutralan prije 2039. godine i mora svoju proizvodnju potpuno pretvoriti u elektromobilnost. No kako bi mogao financijski podnijeti velika ulaganja, Daimleru slijedi stroga štednja i to će imati dalekosežne posljedice na zaposlenike Grupe.
Samo u šest njemačkih tvornica postoji rizik od 20.000 otpuštanja radnika. Izvršn direktoric Daimlera Ola Källenius prošle je godine najavio program otpremnina koji je, prema tvrdnjama tvrtke, dobrovoljan.
Inženjer u ranim 40-ima koji je u tvrtku došao nakon završetka studija može se nadati otpremnini do 400.000 eura, a ponudu za odlazak već je prihvatilo više od 3.500 zaposlenika, doznaje Business Insider, prenosi Fenix-magazine.
Glasnogovornik tvrtke naglasio je da ovaj broj ne uključuje zaposlenike koji su napustili Daimler u djelomičnoj mirovini ili su otišli u mirovinu. Inače bi broj bio znatno veći, rekao je glasnogovornik.
Nisu svi oduševljeni programom otpremnina.
“Ne želimo otpremnine”, rekao je za njemačke medije zaposlenik u Untertürkheimu, koji bi radije vidio novac uložen u daljnji razvoj. Posao trenutačno ide dobro. Odlazak nekih kolega stoga bi napravio “rupe”.
Zna Daimler da Njemačkoj ozbiljno prijeti, nakon nadolazećih izbora, crveno-crveno-zelena diktatura, pa se već novom režimu prilagođava.