IZBJEGAVAJTE

Vožnja na rezervi – što sve može poći po zlu

Kvaliteta goriva
Foto: Shutterstock
1/4
15.04.2019.
u 10:00

Upaljena lampica upozorenja i kazaljka goriva na rezervi noćna je mora svakog vozača, pogotovo ako se radi o putovanju u nepoznatim krajevima ili kasno navečer. Nekima se ova situacija dogodi slučajno, ali postoje mnogi vozači koji se namjerno dovode u ovu situaciju. I dok su prvi rastreseni ili jednostavno zaborave tu i tamo otići na vrijeme na benzinsku postaju, drugi namjerno riskiraju osjetno veću štetu na svom vozilu. Da, vaš automobil još više mrzi prazan spremnik nego vi

Preporučena minimalna količina goriva u automobilu je otprilike četvrtina spremnika. Jednom kada kazaljka padne ispod te razine, preporučuje se da potražite najbližu benzinsku postaju i dopunite gorivo. Osim očitih razloga da ne ostanete bez goriva, tu su i skriveni razlozi koje mnogi ignoriraju i misle da se njima neće ništa dogoditi ili uopće ne znaju za njih.

Iako su današnji automobili precizni i pouzdani, nemojte se oslanjati na preostali domet koji vam automobil javlja, osim što sama kazaljka može malo varati, domet se izračunava na temelju prosječne potrošnje i vašeg stila vožnje. Ako ste prvo vozili u višoj brzini po otvorenoj cesti, a zatim ušli u grad i zapeli u gradskoj gužvi, potrošnja se može čak i dvostruko povećati. U tom slučaju domet od 50-ak km vrlo brzo padne ispod 20 km.

Jedna od manje očitih stvari je oštećenje katalizatora. Uređaj koji kontrolira ispušne plinove osjetljiv je na prljavštinu i nesagorive ostatke nekvalitetnog goriva koji dovode do njegovog oštećenja i znatno skraćuju vijek trajanja katalizatora. Posljedica svega može biti skup popravak, a vožnja s oštećenim ili maknutim katalizatorom je zabranjena jer automobil ne ispunjava norme emisija štetnih plinova i neće proći na tehničkom pregledu.

Foto: Shutterstock

Pumpa goriva je također na udaru. Prljavština koja ulazi u rezervoar zbog nekvalitetnog goriva sadrži čestice koje s vremenom mogu oštetiti pumpu, koja mora u svakom trenutku osigurati dovoljnu količinu goriva sistemu ubrizgavanja. Ako pumpa ne daje dovoljan pritisak goriva, motor ne radi s punom snagom, kao da vozite s pola gasa. Čak i ako se dogodi da daje dovoljno snage, motor s oštećenom pumpom može trošiti više goriva ili dovesti do curenja goriva. Uz pumpu goriva na udaru je i filtar goriva kojeg treba mijenjati u zadanim intervalima. Osim što je bitno točiti kvalitetno gorivo, pumpe gorive su u modernim automobilima smještene u rezervoaru goriva, a u tom slučaju gorivo preuzima ulogu „rashladne tekućine“ pumpe. Drugim riječima, ako nema dovoljno goriva u spremniku, pumpa se ne hladi odgovarajuće i smanjuje joj se vijek trajanja.

Ali nije samo nečisto gorivo problem. U starijim automobilima čiji su spremnici za gorivo metalni veliki problem prouzročuje korozija metala i nakupljanje sitnih komadića u talogu goriva. Noviji modeli imaju plastične spremnike za gorivo pa je taj problem eliminiran, no i dalje postoji problem taloga kada ostane malo goriva u spremniku zbog nečistog i nekvalitetnog goriva. Taj problem je najlakše izbjeći točenjem goriva na poznatim pumpama koje osiguravaju kontrolu kvalitete.

Foto: Shutterstock

INA upravlja najvećom moderniziranom maloprodajnom mrežom u Hrvatskoj u sklopu koje svakodnevno usluži 200 tisuća kupaca i proda više od milijardu litara goriva godišnje, čime svojim kupcima osiguravaju gorivo vrhunske kvalitete. Class Plus goriva imaju dokazano povoljan učinak na motore s unutarnjim izgaranjem. Zahvaljujući posebnoj poboljšanoj formuli aditiva, Class Plus goriva uklanjaju naslage i dijelove vašeg motora štite od korozije. To sve za vas znači da manje naslaga može značiti manje problema s motorom uzrokovanih začepljenjem. Zahvaljujući čišćem sustavu ubrizgavanja goriva, u motor dolazi optimalna količina goriva, što osigurava stabilan rad.

Ako se vozite zabačenim cestama ili nepoznatim krajevima i na kontrolnoj ploči se pojavi neugodno upozorenje za gorivo, ne paničarite. Ako možete, zaustavite vozilo i na pametnom telefonu ili navigaciji potražite najkraći put do najbliže benzinske postaje. Ako se ne radi o respektabilnoj postaji, natočite malo više benzina u odnosu na koliko vam treba do benzinkse postaje koja toči kvalitetno gorivo. Ovisno o vanjskim uvjetima, isključite velike potrošače kao što su klima-uređaj, razne grijače stakala i sjedala i odspojite eventualne uređaje s USB-a ili 12V priključka. Svakako podignite prozore i vozite što učinkovitije do benzinske postaje s kvalitetnim gorivom.

Svi ovi razlozi nam poručuju isto - briga o automobilu ne uključuje samo redovni godišnji servis, malim promjenama u razmišljanju i razbijanjem starih navika vašem automobilu pružate dodatnu zaštitu i dugoročno smanjujete prilike za razne kvarove. Uostalom, redovnim točenjem goriva ne znači da ćete trošiti više goriva, vaš automobil će i dalje jednako trošiti, samo će u svakom trenutku biti više goriva u spremniku. Steknite naviku točenja goriva kada vidite da je kazaljka došla do četvrtine rezerovara i mirno se vozite po svim uvjetima.

Sadržaj omogućila INA

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije