Europsko automobilsko tržište se oporavilo. Nakon višegodišnje krize i velikog pada prodaje, prema podacima JATO Dynamicsa, zabilježen je i osmi mjesec zaredom s rastom prodaje novih automobila. Brojke nisu velike, u travnju je rast 4,2 % u odnosu na isti mjesec lani, a u prvoj trećini 2014. prodano je 6,6% više automobila nego u istom razdoblju lani, ali važan je trend prema kojem Europa izlazi iz krize.
Kupovala država i tvrtke
I Hrvatska bilježi rast, u travnju čak 48,2% (uz Portugal najveći rast u prošlom mjesecu) i u 2014. 24%, ali znamo da je na to povećanje najviše utjecala obnova državnog voznog parka i nabava novih vozila ren a car tvrtki, dok se još uvijek čeka značajniji rast kupovine novih automobila samih građana. Najveće europsko tržište je i dalje Njemačka gdje je u prva četiri mjeseca prodano 985.850 automobila. Za usporedbu, u Hrvatskoj su u istom razdoblju registrirana 10.942 nova automobila.
VW i Golf najbolji
To znači da je u prosjeku svaki 81. Nijemac ove godine kupio novi auto, a sto je napravio tek svaki 392. Hrvat. Volkswagen je i dalje najprodavanija marka u Europskoj Uniji (plus Švicarska). Ove je godine u 29 europskih zemalja prodano 539.217 VW automobila, drugi je Ford (339.210), treći Renault (291.273), a slijede Opel, Peugeot, Audi, Mercedes, BMW, Citroen i Fiat. VW ima i najprodavaniji model. Njihov Golf bilježi 179.428 registracija, a druga je Ford Fiesta sa 114.027.
>> Flote i rent a car vozila povećali tržišne brojke
>> Kina proizvodi više auta od Njemačke, Francuske, Italije i Japana zajedno