– Nema mjesta strahu da ćete negdje na cesti ostati bez struje. Jedino što punjači na našim cestama nisu tako česti, dok benzinskih crpki imate na svakom koraku – kaže naš vodeći ulagač u tehnologiju Saša Cvetojević, koji je i prvi vlasnik sada već mitskog američkog električnog automobila Tesla u Hrvatskoj.
– Nisam želio biti poput drugih ljudi koji kupuju auto više klase pa otići u salon i kupiti BMW, audi ili mercedes samo zato što to svi rade i jer su to dokazano dobri auti. Stalno slušam kako se električne automobile ne može voziti, kako je to promašeno. Baš zato i javno želim reći svima da to s istinom nema puno veze. Tesla, a ja imam model S85, iznad je većine klasičnih automobila po mnogo čemu – isticao je Cvetojević dok nam je pokazivao kakav je osjećaj ubrzavanja u takvom autu.
Nema zastajkivanja
– Kao što vidite, nevjerojatan je to osjećaj. Tu nema zastajkivanja kao kod automobila koje pogone motori s unutarnjim izgaranjem. Što se potrošnje energije tiče, ponajviše to ovisi o vožnji. Mogu prijeći 450 kilometara ako vozim opreznije, a ako idem autocestom, to je 300-350 kilometara. Ako punim na standardnom punjaču, za sat vremena imam dovoljno da prijeđem 120 kilometara, a na superchargeru do kraja napunim bateriju za 20-ak minuta, a to je sasvim usporedivo s “tankanjem” goriva. Kod kuće ga priključim na običnu trofaznu utičnicu, programiram početak punjenja na oko 23 sata i pun je do pet ujutro. Potrošnja u novcu ekvivalent je jedne litre benzina na 100 kilometara – objašnjava Cvetojević.
Samo malo sigurnosti
– Ono što mi malo nedostaje u odnosu na volvo koji sam dosad vozio jesu sustavi aktivne sigurnosti poput automatskog detektiranja prepreke i kočenja, sustava protiv nalijetanja na vozilo ili pješake. Sve ostalo je tehnološki vrhunac. Računalo daje apsolutno sve parametre i nema šanse da nešto krivo procijenite ili ne budete o nečemu informirani. Imate i dodatnu vrijednost, mobilnu aplikaciju kojom možete iz daljine uključivati pojedine uređaje. Mreža 3G stalno je aktivna pa se preko nje softver stalno updatea. A softver je zapravo ključan za ovaj automobil – zaključuje Saša.
>> E-bubom prešao 800 km brže od novih auta
El.auti su svakako budučnost i vjerujem da bi velika večina odmah prešla na njih samo kad bi si ih mogla priuštiti.