MULTIMEDIJA

Ovo su najjeftiniji auti s dodirnim zaslonom

Dacia Sandero
Foto: Goran Jakuš/Pixsell
02.03.2014.
u 18:00

Nekad su ti sustavi bili rezervirani za luksuznu klasu, a danas se povoljno nude i u gradskim autima

Život bez pametnog telefona mnogima je postao nezamisliv, a zaslon ekrana osjetljiv na dodir je u samo nekoliko godina na tržištu pomeo klasičnu tipkovnicu. U automobilima je donedavno multimedijski ekran osjetljiv na dodir bio rezerviran za luksuznu klasu i to kao dio skupe dodatne opreme. Ali, svakim danom postaje sve dostupniji i različite sustave nude gotovo svi proizvođači, pa i u najpovoljnijim modelima poput Dacijinih.

Prednjače francuski i japanski proizvođači, a Nijemci, barem što se tiče “narodnih” automobila, pomalo kaskaju. Ili nude zastarjele sustave ili im je kvalitetna multimedija skupa. Ali, očekuje se da će svaki novi model morati imati masama dostupan sustav. Potvrđuje to i redizajnirani VW Polo koji ga nudi, samo ostaje vidjeti koja će biti cijena doplate.

Dacia je najjeftinija

Iako su mnogi skeptični kad se radi o modernoj tehnologiji i starijim vozačima, ti su sustavi sve jednostavniji, a klasičan kokpit s tipkama bespovratno ide u ropotarnicu povijesti.

Dacia Sandero je najjeftiniji model koji se može kupiti s multimedijskim sustavom na našem tržištu. Za 72.300 kuna može se kupiti sa 1,2-litrenim benzincem od 75 KS i Media Nav sustavom s navigacijom i kartografijom Europe. Ugrađen u središnju konzolu, ima veliki ekran od 18 cm osjetljiv na dodir. Sadrži radioprijamnik, Bluetooth navigaciju i 2D ili 3D prikaz, USB ulaz te komande na upravljaču. Serijski dolazi s kartom regije Adriatic, a karta Europe se doplaćuje 750 kuna.

Nissan nudi najviše

Renault Clio kao dio iste grupacije ipak nudi nešto napredniji sustav R-Link s kojim se možete i povezati na internet s brojnim aplikacijama, kao i sustav Eco drive koji pomaže vozaču da smanji potrošnju goriva obavještavajući ga u realnom vremenu koliko troši goriva, kolika mu je prosječna brzina, koliko je uštedio...

Yaris u trećoj opremi Sol serijski dolazi s Toyota Touch sustavom sa 6,1-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir i kamerom za vožnju unatrag te ostalim uobičajenim funkcijama.

U ovoj klasi najviše funkcija u svom multimedijskom sustavu nudi Nissan. U klasu gradskih automobila nedavno je uveo svoj napredni Nissan Connect sustav koji osim multimedijalnih sadržaja ima i važne sigurnosne sustave objedinjene pod nazivom Safety Shield (sigurnosni štit). Sadrži i Around wiev monitor koji pomoću nekoliko kamera nudi ptičji pogled na okolinu vozila i olakšava parkiranje.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije