Sedmu generaciju legendarne sportske ikone Golfa GTI najprije smo isprobali prije godinu i pol dana, kada je stigao na naše tržište. Već smo tada zaključili kako je njegova najveća vrlina što može biti svakodnevni obiteljski automobil (nudi se i s petera vrata), a kada vozač to želi, doslovno se u sekundi pretvara u pravu cestovnu zvijer.
Prošlog tjedna imali smo priliku i na karting stazi u Novom Marofu u organizaciji zastupnika VW-a Porsche Croatije i rent-a-car tvrtke Avantcar upoznati njegovu divlju stranu. Čekalo nas je 10 Golfova GTI, od izvedbi s ručnim odnosno DSG mjenjačem do jače Performance izvedbe koja osim 10 KS više donosi i blokadu diferencijala. Sve verzije nude odličnu dinamičnu vožnju i prolazak zavoja kao po tračnicama. Prava zabava dolazi isključivanjem ESP sustava, koji inače savršeno ispravlja sve greške vozača i drži vas u zadanoj putanji. Izletiti se može samo ako zaista jako pretjerate.
Foto: Vjeran Žganec-Rogulja/PIXSELL
VW Golf GTI za dvije godine slavi 40. rođendan. Pojavio se godinu dana nakon predstavljanja prvog Golfa na Salonu automobila u Frankfurtu 1975. godine. Golf je s više od 30 milijuna prodanih primjeraka postao legenda i začetnik kompaktne klase, a isto je tako i GTI pokrenuo klasu sportskih kompaktnih automobila.
Prvi GTI pokretao je 1,8-litreni motor sa 110 konjskih snaga, dok današnji GTI pokreće 2-litreni TSI sa 220, odnosno 230 konja u Performance izvedbi.
Golf GTI u sedmoj generaciji je vrlo brz, kao nikad do sad. Do stotke dolazi za 6,4 sekunde, a maksimalna brzina mu je elektronski ograničena na 250 km/h.
Cijena kreće od 264.511 kuna (doplata za Performance je 10.000 kuna), a ako si to ne možete priuštiti Avantcar ga iznajmljuje za 609 kuna.
Po danu.